... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 9:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بیانیه مشترک ۶ کشور اروپایی در خصوص وقایع اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین

شش کشور اروپایی خواستار عقب نشینی اسرائیل از تصمیم خود مبنی بر ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری شدند

سیاست شرق _ شش کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترکی، اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

به نقل از الجزیره ، در این بیانیه شش جانبه که از سوی فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و بریتانیا منتشر شده است، خشونت بی رویه شهرک نشینان علیه فلسطینی ها و تخریب اموال آنها و همچنین حمله منجر به مرگ یک اسراییلی ، محکوم شده است.

این شش کشور اروپایی، از افزایش خشونت در فلسطین اظهار نگرانی کرده و افزودند: خواستار عقب نشینی اسرائیل از تصمیم خود مبنی بر ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری هستیم.

شش کشور اروپایی با اشاره به نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در بندر «عقبه» که در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه های مقاومت فلسطین برگزار شد، عنوان کردند: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از این روند خارج نشوند و به تعهداتی که داده‌اند با تنش زدایی در گفتار و عمل و بازگرداندن آرامش عمل کنند.»

به نقل از میدل ایست، در روزهای گذشته شهرک نشینان اسرائیلی حملات متعددی را علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شهر نابلس انجام داده‌اند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شده است.

روز جمعه نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا در اراضی فلسطینی، دیپلمات های ۲۰ کشور و نهادهای حقوق بشری از هواره و روستای زعطره در جنوب نابلس بازدید کردند تا از نزدیک پیامدهای حملات شهرک نشینان به فلسطینی ها و تخریب اموال آنها که منجر به کشته شدن یک فلسطینی و سوزاندن ده ها خانه و خودرو شد را مشاهده کنند.

این هیئت بین المللی با محکوم کردن اعمال خشونت آمیز در هواره در استان نابلس در کرانه باختری، خواستار پاسخگویی عاملان جنایات علیه فلسطینیان شد.

همچنین به شهادت شهروندان فلسطینی، حملات شهرک نشینان به آنها تحت پوشش ارتش اشغالگر رژیم صهیونسیتی انجام شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »