... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 9:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار وزرای خارجه عربستان و روسیه در مسکو

لاوروف: ما از علاقه اخیر عربستان سعودی به ایفای نقشی فعال در حل نه تنها مسائل منطقه‌ای، بلکه مشکلاتی که در دستور کار جهانی هستند.

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که مسکو از علاقه فزاینده ریاض به حل مسائل و مشکلات منطقه ای در دستور کار جهانی استقبال می کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف در آغاز گفت‌وگو با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای سعودی خود در مسکو گفت: «ما از علاقه اخیر عربستان سعودی به ایفای نقشی فعال در حل نه تنها مسائل منطقه‌ای، بلکه مشکلاتی که در دستور کار جهانی هستند، استقبال می‌کنیم.”

وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه از چگونگی توسعه روابطش با عربستان سعودی راضی است. ما آنها (روابط روسیه و عربستان سعودی ) را یک اولویت می دانیم و تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا توافقات سطح بالای بین سران دو کشور را عملی کنیم.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین بر اهمیت همکاری های بین بخشی بین مسکو و ریاض تاکید کرد و گفت: وزارتخانه های دو کشور ارتباط منظمی دارند. 

لاوروف در پایان به وزیرخارجه عربستان گفت: «ما در تمام این موضوعات با شما همکاری نزدیک داشته‌ایم و معتقدم که نشست امروز، ما را قادر می‌سازد تا گام‌های بیشتری را که به حل مسائل مربوطه کمک می‌کند، هماهنگ کنیم.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »