... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - 2:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تاس: توافقنامه جامع همکاری راهبردی ایران و روسیه، در حال نهایی شدن است

حسین امیرعبداللهیان : هیئت های مختلف از دو کشور از جمله در بالاترین سطح به طور منظم دیدار و درباره موضوعات مختلف گفتگو می کنند.

سیاست شرق _ خبرگزاری تاس نوشت: تهران و مسکو پیش نویس توافقنامه جامع همکاری راهبردی را در ماه آوریل (کمتر از یک ماه دیگر) نهایی می کنند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،که برای دیدار با مقامات روسیه در مسکو بسر می برد، روز چهارشنبه اظهار امیدواری کرد که پیش نویس توافقنامه همکاری راهبردی جامع تهران و مسکو در ماه آینده نهایی شود.

وی در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: بسیار سپاسگزارم که پیش نویس توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک بین کشورهای ما در روسیه بررسی و نهایی شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: من صمیمانه امیدوارم تا یک ماه آینده بخش‌های حقوقی وزارت خارجه کشورمان پیش‌نویس این توافقنامه را نهایی کنند.

وی ادامه داد: مایلم به این نکته اشاره کنم که البته ما در مراحل پایانی قبل از امضای این قرارداد هستیم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که هیات های مختلف دو کشور از جمله در بالاترین سطح به طور منظم دیدار و درباره موضوعات مختلف گفتگو می کنند.

حسین امیرعبداللهیان افزود: روسای جمهور ما (ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی) ارتباط مستمر و مستقیم دارند. تعامل ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، روز چهارشنبه در صدر هیات بلندپایه ای ، جهت انجام گفتگو با مقامات روسیه، وارد مسکو شد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »