... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گنادی گاتیلوف: سیاست های نظامی ناتو در اوکراین، تهدیدی واقعی برای روسیه است

گاتیلوف: تهدید امنیت روسیه ناشی از توسعه نظامی از خاک اوکراین واقعی و حاد بود و مشابه آنچه که خود آمریکا در جریان بحران موشکی کوبا در سال 1962 تجربه کرده بود.
گنادی گاتیلوف نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو

سیاست شرق _ گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو، اتهامات آمریکا و سایر کشورهای ناتو علیه مسکو، مبنی بر اینکه درگیری در اوکراین، “تجاوز بی دلیل” بوده است را، نادرست خواند.

به نقل از خبرگزاری تاس، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو، در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح روز سه شنبه، گفت: تهدید روسیه ناشی از سیاست های نظامی ناتو، آمریکا و بریتانیا در اوکراین واقعی است.

وی گفت: «تهدید امنیت روسیه ناشی از توسعه نظامی از خاک اوکراین واقعی و حاد بود و مشابه آنچه که خود آمریکا در جریان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ تجربه کرده بود.

نماینده روسیه گفت: «روسیه در تصمیم گیری در مورد عملیات نظامی ویژه بسیاری از عوامل امنیتی را در نظر گرفته است.»

گاتیلوف، توافق دولت «کی یف» برای توسعه روابط استراتژیک در خاک این کشور و “اتحاد هسته ای” با ناتو متخاصم و همچنین “دو دشمن هسته ای روسیه – آمریکا و بریتانیا” را نیز یادآور شد.

وی در ادامه گفت: این کشورها “خیلی پیش از وقایع جاری در اوکراین، سیاست آشکار ضد روسی را دنبال می کردند.”

بنا به همین گزارش، ساخت پایگاه دریایی انگلیس در شهر بندری اوچاکوف اوکراین، رزمایش دریایی ناتو ضد روسی در تابستان ۲۰۲۱، که با رفتارهای غیر حرفه ای یک کشتی انگلیسی همراه بود، نیز اشاره شد.

گاتیلوف هم چنین گفت که علاوه بر این، در سپتامبر ۲۰۲۰، نیروی هوایی ایالات متحده “از حریم هوایی اوکراین برای پروازهای آشنایی توسط بمب افکن های استراتژیک سنگین B-52 ایالات متحده با قابلیت حمل اتمی استفاده کرد.

نماینده روسیه خاطرنشان کرد که مسکو نسبت به “غیرقابل قبول بودن این اقدامات غیرمسئولانه و بی ثبات کننده” هشدار داده و “ابتکارات مختلفی را برای جلوگیری از درگیری های در حال ظهور” پیشنهاد کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »