... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 3:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کشورهای مختلف، ۱۵٠ میلیارد دلار به اوکراین کمک کردند

 بر اساس گزارش موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، این کمک ها تا 15 ژانویه به رقم 144 میلیارد یورو یا حدود 150 میلیارد دلار رسیده است.

سیاست شرق _ در حالی که ایالات متحده بیشترین کمک را به دلار ارسال کرده است، همسایگان اوکراین بیشترین کمک را بر اساس تولید ناخالص داخلی دارند، کمک هایی که طی یکسال گذشته، بالغ بر ۱۵٠ میلیارد دلار بوده است.

به نقل از یو اس نیوز، زمانی که روسیه یک سال پیش (۲٠۲۲) به اوکراین حمله کرد، حمایت و کمک های بسیاری از سوی کشورهای غربی و سایر کشورها به اوکراین سرازیر شد.

 بر اساس گزارش موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، این کمک ها تا ۱۵ ژانویه به رقم ۱۴۴ میلیارد یورو یا حدود ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است. 

اکثر این حمایت ها از سوی آمریکا است که ارزش کمک های آن ۷۳.۲ میلیارد یورو یا حدود ۷۷ میلیارد دلار است. بخش اعظم آن شامل کمک های امنیتی و نظامی، ارائه تسلیحات و تجهیزات به ارزش ۴۴.۳ میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار)، ۹ برابر بیشتر از ارسالی که بریتانیا، بزرگترین کمک کننده نظامی ارسال کرده است. 

در همین رابطه، موسسات و کشورهای اروپایی در مجموع ۵۴.۹ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده اند که آلمان بالاترین مبلغ را ارائه کرده است. بیشتر این کمک‌های اروپایی به جای کمک‌های نظامی، مالی است که بیشتر آن به صورت وام‌ها و کمک‌های بلاعوض است. 

در حالی که کشورهای بزرگ و ثروتمند می توانند هزینه های بیشتری را ارائه دهند، برخی کشورهای کوچکتر نسبت به تولید ناخالص داخلی خود، همچون کشورهای همسایه اوکراین بیشترین حمایت را داشته اند. 

استونی و لتونی هر کدام بیش از یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را ارسال کرده اند. لیتوانی، لهستان و بلغارستان نیز از نظر سهم تولید ناخالص داخلی در بین بالاترین ها قرار دارند. از سوی دیگر، سوئیس تنها ۰.۰۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را متعهد کرده است که کمترین میزان برای کشورهای اروپایی در داده ها است، در حالی که ایالات متحده ۰.۳۷ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را متعهد شده

علاوه بر ایالات متحده و اروپا، سایر دولت ها نیز ۱۵.۵ میلیارد یورو (۱۶.۴ میلیارد دلار) دیگر متعهد شده اند. به گفته مؤسسه، این ردیاب شامل کمک‌های مالی خصوصی یا کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ نمی‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »