... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - 1:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

داستان روسیه: برای فرمانده گروه واگنر، پروند تشکیل شد

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که FSB یک پرونده جنایی را به دلیل "فرستادن برای شورش مسلحانه" باز کرده است و اتهامات منتشر شده از طرف رئیس واگنر پریگوژین "بی اساس است".

سیاست شرق _ سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و دفتر دادستان کل روسیه یک پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، به دلیل تلاش برای تحریک قیام مسلحانه تشکیل داده اند.

به نقل از اسپوتنیک، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که FSB یک پرونده جنایی را به دلیل “فرستادن برای شورش مسلحانه” باز کرده است و اتهامات منتشر شده از طرف رئیس واگنر پریگوژین “بی اساس است”.

یک عضو کمیته گفت: “در ارتباط با این اظهارات، FSB یک پرونده جنایی در مورد فراخوان برای شورش مسلحانه باز کرده است. ما خواهان توقف فوری این اقدامات غیرقانونی هستیم.

از سوی دیگر، ژنرال ارتش روسیه سرگئی سوروویکین از نیروهای واگنر خواست به پایگاه های خود بازگردند و مواضع خود را حفظ کنند.

وزارت دفاع روسیه می گوید  : «تمام پیام‌ها و ویدیوهای توزیع شده در شبکه‌های اجتماعی از طرف [رییس واگنر یوگنی] پریگوژین درباره حمله ادعایی وزارت دفاع روسیه به کمپ‌های عقب واگنر PMC با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است». 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »