... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - 7:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه گروه هفت درباره روسیه

وزرای خارجه فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با بلینکن، وزیرخارجه آمریکا،وضعیت روسیه را مورد بررسی قرار دادند.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح امروز یک کنفرانس تلفنی امن با چندین وزیر خارجه غربی برای مشورت در مورد تشدید اوضاع در روسیه برگزار کرد.

به نقل از اکسیوس، به گفته یک منبع مطلع ، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با بلینکن، وزیرخارجه آمریکا،وضعیت روسیه را مورد بررسی قرار دادند.

  • جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در توییتی این تماس را تایید کرد .
  • بورل گفت: “با وزرای خارجه گروه ۷ تماس گرفتم تا درباره وضعیت روسیه تبادل نظر کنیم. قبل از نشست روز دوشنبه شورای امور خارجی اتحادیه اروپا، من در داخل اتحادیه اروپا هماهنگ می کنم و مرکز واکنش به بحران را فعال کرده ام.” حمایت ما از اوکراین همچنان ادامه دارد.»
  • متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در طول این تماس “بلینکن تکرار کرد که حمایت ایالات متحده از اوکراین تغییر نخواهد کرد. ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود با ادامه وضعیت ادامه خواهد داشت.”
  • آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به آکسیوس گفت که آنها “وضعیت روسیه را زیر نظر دارند و با متحدان و شرکا در مورد این تحولات رایزنی خواهند کرد.”

 این اقدام گروه واگنر، بزرگترین تهدید برای حکومت پوتین از زمان به قدرت رسیدن او بیش از دو دهه پیش است. این می تواند عواقب چشمگیری برای جنگ در اوکراین و برای استراتژی ایالات متحده و متحدان غربی آن داشته باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه وعده داد که قیام به رهبری یوگنی پریگوژین، رئیس مزدور واگنر، که مدعی بود شهر روستوف در جنوب روسیه را تصرف کرده است، سرکوب کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »