... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 12:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجلس نمایندگان امریکا: خانواده بایدن از روسیه، اوکراین و قزاقستان پول گرفته است

جیمز کومر:‌در دوران معاونت جو بایدن، هانتر بایدن او را به عنوان «برند» فروخت تا میلیون‌ها دلار از الیگارش‌های قزاقستان، روسیه و اوکراین پول بگیرد.

سیاست شرق _ کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا رسیدهایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پسر رئیس‌جمهوری کنونی امریکا، از روسیه، اوکراین و قزاقستان پول دریافت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، بنا به اعلام این کمیته، انتقال ۲۰ میلیون دلار از منابع خارجی به شرکت هانتر بایدن، رئیس جمهور فعلی امریکا را شناسایی کرده است که آن‌ها آن را جبهه‌ای برای فروش دسترسی به «شبکه بایدن» در زمانی که پدرش بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون باراک اوباما بود، توصیف می‌کنند.

جیمز کومر، جمهوری‌خواه اهل کنتاکی و رئیس کمیته مذکور گفت:‌در دوران معاونت جو بایدن، هانتر بایدن او را به عنوان «برند» فروخت تا میلیون‌ها دلار از الیگارش‌های قزاقستان، روسیه و اوکراین پول بگیرد.

به نظر می‌رسد هیچ خدمات واقعی‌ای به جز دسترسی به شبکه بایدن، از جمله خود جو بایدن، ارائه نشده است و به نظر می‌رسد هانتر بایدن به این نتیجه رسیده است.

این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد: جو بایدن که در آن زمان معاون رئیس جمهوری وقت بود، بلافاصله پس از اولین پرداخت‌هایشان به اوکراین سفر کرد.

یکی از معامله های قابل توجه در آوریل ۲۰۱۴ انجام شد، زمانی که “الیگارش قزاقستانی” به نام کنس راکیشف بیش از ۱۴۲ هزار دلار را به رزمونت سنسا بوهای منتقل کرد. روز بعد، این شرکت دقیقا همان مبلغ را برای یک ماشین اسپرت به نام هانتر بایدن پرداخت کرد. هانتر در ماه فوریه با راکیشف در هتلی در واشنگتن دی‌سی ملاقات داشت.

براساس اعلام این کمیته، هانتر بایدن میلیون‌ها دلار از یلنا باتورینا، بوریسما و کنس راکیشف دریافت کرد و بایدن در زمانی که معاون باراک اوباما بود، در بهار ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در واشنگتن دی‌سی با آنها شام خورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »