... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 1:08 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فلسطینی ها، از اولین سفیر عربستان، استقبال کردند

سیاست شرق _ مقامات فلسطینی، روز شنبه، از اولین سفیر عربستان سعودی استقبال کردند، این در حالی که گفته می شود، پادشاهی عربستان، تحت فشار واشنگتن، در حال بررسی چشم انداز برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل است.

به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین وفا، در مراسمی که در اردن برگزار شد، مجدی الخالدی، مشاور دیپلماتیک محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، رونوشتی از استوارنامه نایف السدیری سفیر عربستان در فلسطین را به عنوان فرستاده غیر مقیم دریافت کرد.

طلال اوکال تحلیلگر فلسطینی گفت این انتصاب دیپلماتیک نیم گامی به سوی یک دفتر نمایندگی رسمی عربستان سعودی در کرانه باختری اشغالی است. 

نگرانی فلسطین

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین هفته گذشته گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین، امیدوار است با عربستان سعودی در مورد نگرانی های آنها در مورد عادی سازی احتمالی روابط با اسرائیل تعامل داشته باشد.

فلسطینی ها نگران هستند که هرگونه توافقی ممکن است حمایت از آرمان آنها را در جهان عرب تضعیف کند و امیدهای آنها را برای یک کشور مستقل فلسطینی تضعیف نماید.

عربستان سعودی بی سر و صدا و به دلیل عدم مخالفت با برقراری روابط امارات متحده و بحرین با اسرائیل، توافقنامه به اصطلاح ابراهیم را پذیرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی در ماه جاری، در پاسخ به این سوال که آیا امتیاز دادن به فلسطینی ها را بخشی از توافق سعودی ها می داند یا خیر، گفت: فلسطینی ها باید تمام قدرت اداره خود را داشته باشند و هیچ یک از قدرت ها ما را تهدید نکنند. “

 این در حالی است که، واشینگتن با فشار به ریاض، درصدد عادی سازی این کشور با اسرائیل است. مسئله ای که، مقامات عربستانی تاکنون، از انجام آن شانه خالی کرده اند؛ هرچند که، مشخص نیست که مقامات سعودی، در صورت مشوق های احتمالی ( هسته ای، تسلیحات مهم و…)، همچنان چنین سیاستی را دنبال کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »