... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 6:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

درختان هوشمند خورشیدی

پنل های خورشیدی که به صورت شاخه های درخت طراحی شده و نصب می شنود، برق  مستقیم تولید می کنند که در صورت نیاز با توجه به نوع طراحی می توانیم از برق مستقیم استفاده کنیم و هم با استفاده از اینورتر به برق متناوب شهری تبدیل کنیم .

سیاست شرق _ چیزی که درخت خورشیدی هوشمند را از سایر انواع مبدل های انرژی خورشیدی متمایز می کند، طراحی منحصر به فرد و زیبایی  آن است.

به نقل از وبسایت Dezeen، درخت خورشیدی هم یک سازه تزئینی و هم یک سیستم انرژی تجدیدپذیر است. ساختار آن بسیار شبیه به یک درخت است و دارای تنه ای است که به چندین شاخه تقسیم می شود.

درخت خورشیدی هوشمند، نوعی سازه ی خود متکی است که انرژی مورد نیاز خود را توسط پنل های خورشیدی به صورت کامل از نور خورشید تامین می کند.

از چندین پنل خورشیدی استفاده می کند که شکل یک درخت را تشکیل می دهد. پانل ها به صورت درختی در یک برج بلند مرتب شده اند.

پنل های خورشیدی که به صورت شاخه های درخت طراحی شده و نصب می شنود، برق  مستقیم تولید می کنند که در صورت نیاز با توجه به نوع طراحی می توانیم از برق مستقیم استفاده کنیم و هم با استفاده از اینورتر به برق متناوب شهری تبدیل کنیم .

و دیگر تجهیزات مورد استفاده در سیستم یک درخت خورشیدی باتری وکنترل شارژ میباشد .

عملکرد  یک سیستم درخت خورشیدی در واقع یک سیستم آفگرید یا همان مستقل از شبکه میباشد.

ساموئل ویلکینسون ، طراح مستقر در لندن، یک نمونه اولیه از ساختار درخت مانندی به نام Ecacia ایجاد کرده است  که انرژی خورشیدی را جمع آوری می کند و در عین حال مکانی عمومی برای سرپناه در هوای بسیار گرم فراهم می کند.

استودیوی Wilkinson طراحی Ecacia را بر اساس گونه‌ای از درخت اقاقیا است که در دشت‌های شرق و جنوب آفریقا رشد می‌کند و با سایه‌بان بزرگ و چتری‌اش مشخص می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا مقادیر زیادی از نور خورشید را جذب کند.

سقف سازه با بیش از ۷۰۰ سلول خورشیدی تعبیه شده است

ویلکینسون می گوید: «در طول تحقیقات اولیه، ما به دنبال الهام گرفتن از هر گونه پوشش گیاهی طبیعی بودیم که سایه و سرپناه ایجاد می‌کند، بنابراین درختان اقاقیا شگفت‌انگیز در ساوانای آفریقا با سایبان‌های پهن و مسطحشان را یافتیم.

درختانی که معمولاً به تنهایی یا در دسته‌های کوچک رشد می‌کنند، پوشش گیاهی پایین‌تری دارند، بنابراین برای کشاورزان و حیوانات در برابر نور خورشید کاملاً کار می‌کنند.

نمونه‌های اولیه Ecacia با همکاری استارت‌آپ آمریکایی Solar Forma ، سازنده متخصصی که به دنبال ایجاد محصولات خورشیدی برای فضاهای شهری عمومی است، به‌جای اشغال فضا برای تولید برق، اهداف بیشتری را ارائه می‌کند.

ویلکینسون گفت: «این پروژه حول محور ایده کلی ترکیب جذب خورشیدی و مکان‌سازی در فضاهای شهری است. “هیچ دلیلی وجود ندارد که محصولات خورشیدی نمی توانند ارزش بیشتری به جز انرژی جذب شده به یک فضای خاص اضافه کنند.”

“ارزش افزوده به ایجاد استدلال برای محلی ها کمک می کند تا محصولات تجدیدپذیر بیشتری را پیاده سازی کنند، به ویژه زمانی که می توانند مستقیماً برای جامعه گسترده تر مفید باشند.”

یک نمونه اولیه به تازگی توسط شرکت آمریکایی Solar Forma تکمیل شده است

پانل های خورشیدی متشکل از ۷۰۸ سلول خورشیدی سیلیکونی تک کریستالی در سقف غیر ضلعی وجهی Ecacia تعبیه شده است.

انرژی تولید شده توسط این سایبان خورشیدی می‌تواند برای تامین انرژی امکانات عمومی یا کیوسک‌های اطراف، یا برای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و دوچرخه‌ها در صورت مجهز شدن به ذخیره‌سازی برق مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر، Ecacia را می توان به شبکه وصل کرد.

Solar Forma قصد دارد این محصول را به گونه‌ای توسعه دهد که سیستم خنک‌کننده فعال را در خود جای دهد تا از گرمای شدید خلاص شود.

“تنه” از یک قاب فولادی با روکش آلومینیومی ساخته شده است و می تواند ۶.۷ متر یا ۵.۲ متر ارتفاع داشته باشد که نصب آن یک روز طول می کشد و می تواند در برابر بادهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مقاومت کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »