... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 8:56 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد

امیرعبداللهیان: آمریکا می خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، در سفر به بیروت، با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نقل از ایسنا، در این دیدار وزیر امور خارجه ایران گفت: همیشه گفت‌وگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آنها برای ما مفید است.
وی ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است. 

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به ویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است. وی تاکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. 

امیرعبداللهیان افزود آنچه که این وضع را بوجود آورد، افراطی گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تاثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی ها گذاشت.
وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند. 

وزیر امور خارجه ایران گفت، آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند، الا إسرائیل را، و این غیرقابل قبول است. آنها همه را به خویشتنداری فرا می خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.
وی ادامه داد جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. 

وزیر امور خارجه ایران گفت: مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد. 

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری های خود ادامه می دهد.

وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت: لبنان از فلسطین به عنوان قضیه حق حمایت می کند. 

وی تماس های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد. 

میقاتی با تاکید بر اینکه این حمام خون باید سریعا متوقف شود، افزود: من نیز در تماسهایم با همه طرفها تاکید کردم که باید اسراییل را سریعا از ادامه این روش بازدارند. 

وی بکارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »