... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 11:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

۳٠٠٠ چهره هنری و فرهنگی بریتانیایی، اقدامات اسراییل در غزه را، جنایت و فاجعه توصیف کردند

دولت های ما نه تنها جنایات جنگی( اسراییل) را تحمل می کنند، بلکه به آنها کمک می کنند و از آنها حمایت می کنند. زمانی خواهد رسید که آنها به خاطر همدستی خود پاسخگو خواهند بود

سیاست شرق _ بیش از ۳۰۰۰ چهره هنری و فرهنگی بریتانیا، با امضای نامه ای سرگشاده خواستار توقف فوری بمباران غزه توسط اسرائیل شده و وضعیت را جنایت و فاجعه توصیف کردند.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، در این نامه آمده است: «اسرائیل بخش بزرگی از غزه را به آوار تبدیل کرده و آب، برق، غذا و دارو را برای ۲.۳ میلیون فلسطینی قطع کرده است».

امضاکنندگان عبارتند از ستارگان: تیلدا سوینتون، چارلز دنس، پیتر مولان، استیو کوگان، میریام مارگولیز، خالد عبدالله و ماکسین پیک.

این نامه همچنین توسط کارگردانان مایکل وینترباتوم، مایک لی و واسیف کاپادیا، کمدین‌های فرانکی بویل و جوزی لانگ، نمایشنامه‌نویسان تانیکا گوپتا و ابی سابالین، و شاعر آنتونی آناکساگورو، علاوه بر هنرمندان تجسمی تای شانی، اوریت اشری، لاریسا سانسور، روزالیند امضا شد. نشاشیبی، فلورانس پک، و جورجینا پک استار، و نویسندگان مارینا وارنر، ژاکلین رز، جیلیان اسلوو و کورتیا نیولند.

در این نامه، به بیانیه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اشاره شده است که “شبح مرگ” بر منطقه خودنمایی می کند.

 در ادامه افزوده شد: اکنون پس از بمباران، صدها هزار نفر از آنها از هوا، دریا و زمین، فلسطینی‌هایی که اجدادشان با دیدن تفنگ مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، بار دیگر از آنها خواسته می‌شود که فرار کنند یا با مرگ روبرو شوند. آنها از حقوق خود سلب شده اند .

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت های ما نه تنها جنایات جنگی( اسراییل) را تحمل می کنند، بلکه به آنها کمک می کنند و از آنها حمایت می کنند. زمانی خواهد رسید که آنها به خاطر همدستی خود پاسخگو خواهند بود. اما در حال حاضر، در حالی که ما تمام اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان و هر نقض قوانین بین المللی توسط آنها را محکوم می کنیم. هر کس که متعهد شد، تعهد ما این است که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به ظلم بی‌سابقه‌ای که بر غزه اعمال شده است و حمایت نظامی و سیاسی آنها از اقدامات اسرائیل انجام دهیم.

ما از جنبش جهانی علیه ویرانی غزه و آوارگی گسترده مردم فلسطین حمایت می‌کنیم. ما خواستار آتش بس فوری و باز کردن گذرگاه های غزه برای اجازه ورود بدون مانع به کمک های بشردوستانه هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »