... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - 7:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اقدامات تشویقی در شرق آسیا، برای بچه دار شدن

این دستورالعمل علاوه بر مشوق های مالیاتی موجود برای والدین جدید است که برای هر کودک کسر مالیات سالانه دریافت می کنند و برای نوزادان نیز کسر اضافی دریافت می کنند.

سیاست شرق _  هنک کنگ، برای افزایش نرخ زاد و ولد، بیش از ۲۵۰۰ دلار به والدین پرداخت می کند، اما بسیاری از ساکنان این شهر گران قیمت، می گویند که به سختی کفاف اجاره یک ماهه یک آپارتمان کوچک را می دهد.

به نقل از «سی ان ان»، جان لی کاچیو، مدیر اجرایی هنگ کنگ، این اقدام را در جریان سخنرانی سالانه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد و گفت: برای والدین هر نوزاد متولد شده از هم اکنون تا سال ۲۰۲۶، مبلغ ۲۰،۰۰۰ دلار هنگ کنگ ( معادل ۲۵۵۶ دلار امریکا) پرداخت خواهد شد. “

میزان زاد و ولد به طور مداوم پایین” – که به پایین ترین رکورد ۰.۹ تولد، به ازای هر زن سقوط کرده است که بسیار کمتر از ۲.۱ مورد نیاز برای تضمین یک جمعیت پایدار است.

لی هنگام رونمایی از یک سری اقدامات مالی که شامل کاهش حق تمبر خریداران خانه از ۱۵ درصد به ۷.۵ درصد می شود، گفت: فرزندآوری یک تصمیم مهم زندگی است که ملاحظات زیادی را در بر می گیرد.

این دستورالعمل علاوه بر مشوق های مالیاتی موجود برای والدین جدید است که برای هر کودک کسر مالیات سالانه دریافت می کنند و برای نوزادان نیز کسر اضافی دریافت می کنند.

اگرچه این جزوه تشویقی ممکن است سخاوتمندانه به نظر برسد، اما از برخی از مشوق های ارائه شده در کشورهای دیگر در شرق آسیا که با نرخ پایین زاد و ولد نیز دست و پنجه نرم می کنند، کم است.

سنگاپور

سنگاپور (نرخ تولد: ۱.۰۵)، ۸۰۳۶ دلار برای فرزند اول و دوم و ۹۴۹۷ دلار برای فرزند سوم همراه با چهار هفته مرخصی پدری (تا ۱۶ هفته برای زایمان)، مرخصی مراقبت از نوزاد بدون حقوق و معافیت مالیاتی برای مادران شاغل ارائه می کند.

کره جنوبی

کره جنوبی (نرخ زاد و ولد ۰.۷۸) در حال حاضر ۵۱۸ دلار در ماه تا زمانی که کودک به یک سالگی برسد، پرداخت می کند که انتظار می رود این رقم در سال آینده به ۷۴۰ دلار افزایش یابد.

ژاپن

در ژاپن (نرخ زاد و ولد ۱.۳)، والدین برای هر نوزاد تا دو سالگی ماهانه ۱۰۷ دلار کمک هزینه دریافت می کنند. برای هر کودک بین سه ساله و بالاتر، والدین ۶۶.۷ دلار در ماه دریافت می کنند.

با این حال، بر اساس گزارش Midland Realty، یک آژانس املاک و مستغلات در هنگ کنگ، متوسط ​​اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۵۰۰ فوت مربعی (۴۶.۴۵ متر مربع) با دو اتاق خواب در این شهر، در سال جاری، حدود ۲۲۵۳ دلار است که بیش از ۹۰ درصد از پول نقد دولت را که قرار است پرداخت شود، می بلعد.

با توجه اینکه قیمت‌های خانه در هنگ کنگ، در میان گران‌ترین قیمت‌ها در جهان (یک آپارتمان با اندازه مشابه می‌تواند به راحتی تا ۱.۳ میلیون دلار برسد)، قرار دارد، نرخ‌های بهره بالا و افزایش هزینه‌های زندگی برای محصولاتی مانند شیر خشک و پوشک، بسیاری از زوج‌ها احساس می‌کنند که نباید بیش از حد به فکر بچه‌دار شدن کنند.

هنگ کنگ برای آموزش از مهدکودک تا دبیرستان یارانه می دهد، اما مهد کودک، یک یا دو سال قبل از مهدکودک، معمولاً تحت پوشش قرار نمی گیرد.در هنگ کنگ، هزینه مهد کودک و پرستار بچه نیز بالا و می تواند بر خانواده فشار وارد کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »