... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 6:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: هجوم سربازان اسرائیلی به بیمارستان شفاء غزه

هزاران نفر روزهای بسیاری در الشفا گرفتار شده‌اند، زیرا نیروهای اسرائیلی حملات خود را به مناطق اطراف این مجتمع متمرکز کرده‌اند که ادعا می‌کند پایگاه حماس در آن قرار دارد.

سیایت شرق _ به گفته شاهدان، ارتش اسرائیل به بزرگترین بیمارستان غزه حمله کرد و از خشونت و تحقیر بیماران، کارکنان و آوارگانی که در داخل غزه گرفتار شده بودند، به نمایش گذاشت.

به نقل از الجزیره، شاهدان می گویند که حمله اسرائیل به بیمارستان الشفاء غزه باعث “ترور و مرگ” هزاران نفری شده است که در داخل آن گیر افتاده اند.

ارتش اسرائیل در حمله روز چهارشنبه خود به بزرگترین بیمارستان غزه، وحشیانه عمل کرده و خشونت و تحقیر بیماران، کارکنان و آوارگان را نشان داد.

هزاران نفر روزهای بسیاری در الشفا گرفتار شده‌اند، زیرا نیروهای اسرائیلی حملات خود را به مناطق اطراف این مجتمع متمرکز کرده‌اند که ادعا می‌کند پایگاه حماس در آن قرار دارد. گزارش ها حاکی از آن است که غذا و آب کمیاب بوده و اجساد در حال تجزیه، در حال انباشته شدن هستند.

یکی از کارمندان اورژانس در الشفاء، گفت که سربازان اسرائیلی “برخی از مردانی را که در بیمارستان پناه گرفته بودند، بازداشت کرده و به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار دادند.”

«نیروهای اسرائیل مردان بازداشت شده را برهنه و با چشم بسته بردند. [آنها] هیچ کمک یا تدارکاتی نیاوردند، فقط وحشت و مرگ آوردند.» او گفت که ارتش تمام ساختمان های مجموعه بیمارستان را محاصره کرده است.

او گفت: «بیش از ۱۸۰ جسد در وضعیت نامناسب قرار دارد و هنوز در حیاط بیمارستان هستند. “وضعیت بسیار وحشتناک است، صدای تیراندازی در اطراف بیمارستان شنیده می شد.

وی افزود: تصور کنید در بیمارستانی باشید که در آن آب وجود ندارد، بهداشت اولیه مردمی که به توالت می روند یک چالش است. 

همچنین گفت: ششمین روز است که غذا و آب آشامیدنی به بیمارستان نمی آید و هیچ راهی برای دریافت چیزی در بیمارستان وجود ندارد.

وی گفت که ایستگاه اکسیژن کار نمی کند و به طور کلی کارکنان قادر به مراقبت از بیماران خود نیستند.

این جراح ابراز شوکه کرد که «تمام جهان شاهد این جنایت بوده و هر اتفاقی را که در حال وقوع است می بیند و هیچ کس جلوی آن را نگرفته است. هیچ کس با صدای بلند نگفته است که این جایز نیست.»

«جامعه بین المللی کجاست؟ سازمان بین المللی که برای کمک و حمایت از سیستم بهداشتی در مناطق جنگی ساخته شده است تا اطمینان حاصل کند که نیازهای بشردوستانه در مناطق جنگی در زمان جنگ برآورده می شود، کجاست؟ 

ما اکنون در داخل ساختمان هستیم. ما حتی نمی توانیم از طریق پنجره نگاه کنیم که چه چیزی بیرون است، ما نمی توانیم چیزی بخوریم یا بنوشیم، ما نمی توانیم چیزی را به بیماران خود برسانیم، و اصلا نمی توانیم بین ساختمان حرکت کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »