... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - 3:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تقویت خودباوری با خودگویی مثبت

خودگویی سازنده و مفید، می تواند به شما کمک کند تا با مشکلات مواجهه بهتری داشته باشید و حتی گاهی با برخی از شرایط غیردلخواه که گریزی از آن نیست، کنار بیایید.

سیاست شرق _ زندگی، ترکیبی از خوبی و بدی ، عشق و نفرت ، دلبستگی و بیزاری ، رفاه و محرومیت و بسیاری دیگر از تضادهای مختلف دیگری است؛ که گاهی هیچ گریزی از برخی موارد و یا شرایط سخت و غیردلخواه نیست.

گاهی اوقات، وقتی ناراحتید، مشکلات شما را احاطه کرده یا با بحرانی جدی در زندگی و یا جامعه روبرو هستید، شاید افکار منفی فضای ذهنی شما اشغال می کنند و ممکن است، خودگویی های غیرمفیدی شامل: « چیزی درست نمی شود!»، «من امیدی ندارم!»، «چرا باید زحمت بکشم؟»،«چرا باید در این شرایط ازدواج کنم؟»،«چرا باید به تحصیل ادامه دهم؟» یا «من قادر به اتمام این کارها نیستم!» یا موارد دیگری، به سراغ شما بیایند. این «خودگویی ها»، می توانند مانع درست فکر کردن و خلق راهبردهای مفید برای مواجهه درست و مناسب با شرایط بد یا مشکلات زندگی شوند و منجر به تصمیم گیری های اشتباه و حتی جبران ناپذیر شما شوند و به نتایج بدی منتهی شوند.

از سوی دیگر، خودگویی سازنده و مفید، می تواند به شما کمک کند تا با مشکلات مواجهه بهتری داشته باشید و حتی گاهی با برخی از شرایط غیردلخواه که گریزی از آن نیست، کنار بیایید.

مهم آن است که، به آنچه که به خود می‌گویید توجه کنید و روی صحبتهای مفید ، آرامبخش‌ و مؤثرتر کار کنید، مانند:«این دوره سخت، می‌گذرد!»، «من باید مراقب خود، خانواده و دیگران باشم!»، « من باید قوی باشم!»،« من همیشه باید یک فرد شایسته باشم!»،« ناامیدی من، بر خانواده و اطرافیانم، تاثیر بدی می گذارد!» و دیگر جملاتی که، روحیه شما را در مقابل شرایط بد، تقویت کند.

در این بین، گفتگو با دوستان خوب و نزدیک، که همیشه امیدواری را در شما تقویت می کنند، ایده بسیار خوبی است، که شما را از تنهایی با مشکلات، رها سازند و با حس خوب گرفتن از محیط و فضای آرامش بخش، حال بهتری را در شما ایجاد می کند.

برای بهبود فضای جامعه و زیست فردی و عمومی ، سعی باید شود امید به زندگی را با انرژی های مثبت و دلبستگی های مختلف بیشتر نمود و از ناامیدی، دوری کرد.

آنچه که، فرد را می تواند در برابر بسیاری از مشکلات، پایدار و پابرجا نگه دارد، حس وجودی و درونی او، به توانایی در حل مسائل، مواجهه با مشکلات و یا بهبود شرایط خواهد بود، که با خودگویی مثبت و مفید، تقویت و به خودباوری بیشتر منتهی می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »