... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 1:19 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد؛

شکایت محیط زیست از سه شرکت‌ نیشکری/ مازوت‌سوزی در خوزستان نداریم

میرشکار: سه شرکت نیشکری که ادارات حفاظت محیط زیست از آن‌ها شکایت کرده‌اند در اطراف اهواز قرار دارند که با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد و در حال حاضر منتظر رای دادگاه هستیم.

سیاست شرق _ مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان، تاکنون از سه شرکت نیشکری بی توجه نسبت به رعایت مصوبات، شکایت شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به نقل از ایرنا، داود میرشکار، روز یکشنبه اظهار داشت: براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مقرر شد در مدت پایداری جو هوای استان، سوزاندن مزارع نیشکر متوقف شود.

وی افزود: سه شرکت نیشکری که ادارات حفاظت محیط زیست از آن‌ها شکایت کرده‌اند در اطراف اهواز قرار دارند که با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد و در حال حاضر منتظر رای دادگاه هستیم.

شرکت‌های نفتی فلرسوزی را تا حد امکان کاهش دهند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به فعالیت‌ فلرهای نفتی در زمان پایداری جو توضیح داد: در این مدت فلر سوزی در اطراف اهواز نیز وجود داشت اما با توجه به نیاز کشور به گاز از شرکت‌های نفتی درخواست کردیم که میزان فلرسوزی را تا حد امکان کاهش دهند.

وی ادامه‌داد: فلرسوزی از جمله فعالیت‌هایی است که از گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارند هر چند طرح آماک برای جمع‌آوری فلرها آغاز شد اما در مقطعی این طرح متوقف شد. در سفر اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان خوزستان بازدید از طرح آماک انجام و مقرر شد این طرح تا یکسال آینده تکمیل شود و به سرانجام برسد.

میرشکار بیان کرد: علاوه بر طرح آماک، شرکت نفت نیز متعهد شد تمهیداتی به منظور بهسوزی فلرها را در دستور کار خود قرار دهد تا محصول به دست آمده از فلرها به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها استفاده شود.

مازوت سوزی فقط با مجوز شورای عالی امنیت ملی ممکن است

وی در خصوص مازوت سوزی در استان بیان کرد: در حال حاضر مازوت‌سوزی نداریم مگر اینکه شورای عالی امنیت ملی، با توجه به نیاز فصل زمستان کشور به گاز، برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها مجوز صادر کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: همچنین در آخرین نشست شرکت گاز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان مقرر شد گاز نیروگاه رامین با توجه به نزدیکی به اهواز به منظور جلوگیری از هر گونه مازوت‌سوزی احتمالی تامین شود.

طی یک ماه اخیر، هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته اند، هر چند بارندگی‌های اخیر موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهرها از آلاینده‌ها پاک شود اما با گذشت چند روز پس از آن، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهرهای استان را درگیر کرده است.

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان طی هفته گذشته با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا در هفته جاری توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر در مدت مذکور را مصوب کرد.

مسوولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »