... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 1:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

لاوروف: هر راه حلی در فلسطین، باید تضمین کننده تحقق کشور مستقل فلسطینی باشد

لاوروف: فرمول صلح پایدار به خوبی شناخته شده است. این شامل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی است.

سیاست شرق _ وزیرامورخارجه روسیه، در خصوص راه حل مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: موضع روسیه بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی و ابتکار صلح عربی است. فرمول صلح پایدار به خوبی شناخته شده است. این شامل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی است.

به نقل از وبسایت وزارت امورخارجه روسیه، سرگئی لاوروف، در گفت و گو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت: ما شخصاً در مورد چیزی پشت پرده بحث نمی کنیم. ما همیشه در فضای باز کار می کنیم. وقت آن است که همه از پیامدهای تلاش های ایالات متحده برای بازی در دیپلماسی پشت پرده در خاورمیانه درس بگیرند. این سیاست واشنگتن در انحصار میانجیگری و تضعیف چارچوب حقوقی بین المللی برای حل و فصل بود که منجر به تشدید تنش فعلی در منطقه درگیری شد.

وی افزود: موضع روسیه بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی و ابتکار صلح عربی است. فرمول صلح پایدار به خوبی شناخته شده است. این شامل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی است، دولتی که در صلح و امنیت در کنار اسرائیل زندگی می کند. وظیفه واسطه‌های بین‌المللی این است که به طرفین کمک کنند تا گفت‌وگویی را آغاز کنند که طی آن بتوانند همه اختلافات خود را حل و فصل کنند. البته این آسان نخواهد بود، اما تنها جایگزین گفتگو، ادامه خونریزی است. بدون افق سیاسی، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مانند ۷۵ سال گذشته با تشدید تنش به زندگی خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه گفت: توجیه حملات تروریستی، چه رسد به تحریک آنها، یا پاسخ دادن با استفاده از روش های مجازات دسته جمعی در نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه غیرقابل قبول است.

لاوروف افزود: این دور باطل خشونت باید شکسته شود و بی عدالتی که چندین نسل از فلسطینی ها از آن رنج می برند باید اصلاح شود. این تنها راهی است که می توانیم در منطقه رویارویی فلسطین و اسرائیل و در کل خاورمیانه ثبات ایجاد کنیم.

وزیرخارجه روسیه گفت: برای توسعه پس از بحران غزه نیز باید از همین منطق استفاده کرد. من ترجیح می دهم در حال حاضر در مورد جزئیات صحبت نکنم، به خصوص که همه بحث ها در مورد آینده منطقه تحت محاصره فلسطین بر اساس درزها و شایعات مختلف است. نگران‌کننده است که بر اساس اطلاعات موجود، ایالات متحده دوباره در تلاش است تا راه‌حل‌هایی را درخواست کند که هیچ شباهتی با قوانین بین‌المللی نداشته باشد، مانند افغانستان، عراق، لیبی و بسیاری از کشورها و مناطق دیگر که به حال خود رها شده‌اند. به دلیل اقدامات فرصت طلبانه واشنگتن خراب شده است.

وی همچنین گفت: ما بیش از هر چیز بر نظرات خود فلسطینی ها و همچنین شرکای منطقه ای خود تمرکز خواهیم کرد. در نهایت، راه حل اتخاذ شده باید تضمین کننده تحقق حق مشروع فلسطینی ها برای ایجاد یک کشور مستقل در تمام سرزمین های ملی خود از جمله کرانه باختری با بیت المقدس شرقی و نوار غزه باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »