... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 11:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازداشت وزیر کشور سابق لهستان هنگام شرکت در مهمانی رئیس جمهور

رئیس جمهور دودا می گوید که او حکم دادگاه را به رسمیت نمی شناسد. زیرا عفو ریاست جمهوری هنوز به قوت خود باقی است، در حالی که پلیس ورشو هیچ جزئیاتی ارائه نکرد و تنها گفت که این بازداشت "بر اساس حکم دادگاه" انجام شده است.

سیاست شرق _ پلیس لهستان، ماریوش کامینسکی وزیر کشور سابق و معاونش را در حالی که به دعوت رئیس جمهور « آندری دودا» در یک مهمانی در داخل کاخ ریاست جمهوری، در ورشو، پایتخت این کشور شرکت می کردند، دستگیر کرد.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی گاردین روز چهارشنبه گزارش داد، «عصر دوشنبه گذشته، دادگاه دستور بازداشت وزیر کشور سابق و معاون وی، ماسیج واسیک، را از سوی پلیس صادر کرد، این در حالی بود که ارگ ریاست جمهوری صبح دیروز سه شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف، این دو تن را دعوت کرد.

در حالی که آنها در حیاط کاخ ریاست جمهوری بودند و با خبرنگاران صحبت می کردند، پلیس در اجرای حکم دادگاهی که در دسامبر گذشته علیه آنها صادر شد، کامینسکی و واسیک را دستگیر کرد، آنها به اتهام “سوء استفاده از قدرت” به دو سال زندان محکوم شده اند، این در حالی بود که آنها در سال ۲۰۰۷ ریاست یک دفتر مبارزه با فساد را بر عهده داشتند.

کامینسکی در حین دستگیری گفت: “ما پنهان نیستیم. ما با رئیس جمهور در داخل کاخ ریاست جمهوری بودیم.”

این دو نفر که اکتبر گذشته به عنوان اعضای پارلمان برای حزب قانون و عدالت انتخاب شدند، از به رسمیت شناختن تصمیم دادگاه خودداری کردند. زیرا رئیس جمهور آندری دودا، یکی از متحدان حزب قانون و عدالت، آنها را در سال ۲۰۱۵ عفو کرد، قبل از اینکه دادگاه عالی لهستان عفو ​​رئیس جمهور را لغو کند و دستور دادرسی مجدد را صادر کند.

رئیس جمهور دودا می گوید که او حکم دادگاه را به رسمیت نمی شناسد. زیرا عفو ریاست جمهوری هنوز به قوت خود باقی است، در حالی که پلیس ورشو هیچ جزئیاتی ارائه نکرد و تنها گفت که این بازداشت “بر اساس حکم دادگاه” انجام شده است.

 این در حالی است که تا سکه، نخست وزیر جدید لهستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد این حادثه گفت: “وضعیت غیر قابل باور است. حکم دادگاه باید رعایت شود. رئیس جمهور دودا به مردان کمک می کند تا از عدالت فرار کنند.”

وی افزود: «دودا پس از قطعی شدن حکم، می‌تواند با عفو مجدد این افراد، بحران را حل کند، اما این وضعیت حقوقی عفو اول را زیر سؤال می‌برد».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »