... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 9:11 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سوریه، به حملات هوایی اردن واکنش نشان داد

: سوریه تاکید می کند که هیچ توجیهی برای چنین عملیات نظامی در داخل خاک سوریه وجود ندارد. در عین حال سوریه به دنبال کنترل اوضاع در راستای ممانعت از تنش یا تاثیر بر تداوم روابط دو کشور است.

سیاست شرق _ وزارت امورخارجه سوریه، از هدف قرار دادن حومه جنوبی استان السویدای این کشور، توسط نیروی هوایی اردن ابراز تاسف کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیروی هوایی اردن، اخیرا ریف جنوبی استان السویدا سوریه را مورد هدف قرار داد و تعدادی از غیرنظامیان از جمله زن و کودک جان باخته و یا زخمی شدند.

در بیانیه وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه آمده است: در حملات هوایی تاسف بار نیروی هوایی اردن به روستاها و مناطق در داخل سوریه که آخرین آن هدف قرار دادن روستاهای حومه جنوبی استان السویدا بود، شماری از غیرنظامیان شامل زنان و کودکان جان باخته و برخی دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه سوریه تاکید کرد که هیچ توجیهی برای چنین عملیات نظامی در داخل خاک سوریه وجود ندارد. در عین حال سوریه به دنبال کنترل اوضاع در راستای ممانعت از تنش یا تاثیر بر تداوم روابط دو کشور است.

وزارت امور خارجه و مهاجران توضیح داد: تنش سیاسی، رسانه ای و نظامی که طی ماههای گذشته شاهد هستیم با توافق میان کمیته های مشترک دو طرف، همخوانی ندارد.

با این حال، در بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره شده که طرف اردنی این پیشنهادها را نادیده گرفته و به هیچ یک از آن‌ها پاسخ نداده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: پیام‌ هایی توسط وزرای امور خارجه، دفاع و نهادهای امنیتی سوریه به همتایان خود در اردن ارسال کردند، این پیام‌ها شامل پیشنهاداتی برای برداشتن گام‌های عملی برای کنترل مرزها و آمادگی سوریه برای همکاری با نهادهای اردن بود.

وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: سوریه تأکید می‌ کند که به مبارزه با تروریسم و مقابله و پایان دادن به همه جنایات مربوط به قاچاق مواد مخدر ادامه می‌ دهد.

وزارت امور خارجه سوریه یادآور شد: از سال ۲۰۱۱، سوریه از هجوم ده ها هزار تروریست و ورود مقادیر زیادی سلاح از کشورهای همسایه از جمله اردن آسیب دیده است، که باعث جان باختن هزاران انسان بی گناه و تخریب زیرساخت های این کشور شد. این امر است که مسئولیت آن بر عهده طرف هایی است که در جنگ سوریه نقش داشته اند که همان دلیل گسترش گروه های تروریستی در مناطق مرزی بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »