... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 8:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه، حملات هوایی آمریکا به سوریه و عراق را محکوم کرد

روسبه: ما این اقدام ظالمانه جدید تجاوزگری آمریکا و انگلیس علیه کشورهای مستقل را به شدت محکوم می کنیم. ما بر بررسی فوری این وضعیت توسط شورای امنیت سازمان ملل اصرار داریم.

سیاست شرق _ روسیه، حملات هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق را محکوم کرد و خواهان بررسی آن در شورای امنیت شد.

به نقل از وبسایت وزارت امورخارجه روسیه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ضمن محکوم کردن حملات آمریکا به عراق و سوریه، خواستار رسیدگی شورای امنیت سازمان ملل متحد به آخرین تحولات در خاورمیانه شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: حمله بمب افکن راهبردی آمریکا به عراق و سوریه که منجر به تخریب و آسیب رساندن به ده ها تاسیسات و کشته شدن تعدادی گردید، بار دیگر ماهیت تهاجمی سیاست آمریکا در خاورمیانه و بی توجهی کامل واشنگتن به قوانین بین المللی را به جهانیان نشان داد.

وی افزود: واضح است که هدف این حملات هوایی تشدید بیشتر درگیری بوده است. ایالات متحده با حمله بی امان به تاسیسات گروه های به ظاهر طرفدار ایران در عراق و سوریه، به طور هدفمند تلاش کرده است تا بزرگترین کشورهای منطقه را به درگیری بکشاند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن با اطمینان از مصونیت خود، به کاشتن هرج و مرج و ویرانی در خاورمیانه ادامه می دهد. بزرگترین عملیات هوایی ایالات متحده در منطقه از سال ۲۰۰۳، که توسط جو بایدن به عنوان “اقدام تلافی جویانه” برای حمله ناشناخته پهپاد به پایگاه آمریکایی در اردن ارائه شد، هیچ توجیهی ندارد.

 زاخارووا گفت: این حملات به منظور تأثیرگذاری بر اوضاع سیاسی در ایالات متحده و همچنین ناامیدی آنها برای نجات از سیاست های شکست خورده بین المللی دولت فعلی ایالات متحده در چارچوب مبارزات انتخاباتی جاری منجر به تشدید بیشتر روابط بین المللی، تنش ها و تضعیف بیشتر اعتبار ایالات متحده در جهان عرب می شود.

او افزود: وقایع اخیر تأیید کرده است که ایالات متحده نه به دنبال راه حلی برای مشکلات منطقه است و نه هرگز به دنبال راه حلی برای مشکلات منطقه بوده است. واشنگتن همیشه به وضعیتی که اختلافات مزمن در خاورمیانه بدتر می‌شد راضی بوده است. این حتی در مورد بی تفاوتی معمول استراتژیست های آمریکایی نسبت به آرمان ها یا منافع کشورهای منطقه نیست. بلکه وسواس آنها در ایجاد کانون های تنش از فنلاند تا کانال سوئز، از لیبی تا افغانستان، دور از مرزهای خود، نزدیک تر به “دشمنان” خود، اما همچنین نزدیک تر به متحدان وفادار خود در ناتو و اتحادیه اروپا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما این اقدام ظالمانه جدید تجاوزگری آمریکا و انگلیس علیه کشورهای مستقل را به شدت محکوم می کنیم. ما بر بررسی فوری این وضعیت توسط شورای امنیت سازمان ملل اصرار داریم.

پس از کشته‌شدن سه سرباز آمریکایی مستقر در پایگاه آمریکایی در اردن، طبق اعلام سنتکام، آمریکا روز جمعه، به ۸۵ هدف در سوریه و عراق حملات نظامی انجام داد.

حملات آمریکا در مناطق المیادین، ابوکمال و دیرالزور سوریه تمرکز داشته بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »