... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 12:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

سناتور گراهام: اگر هدف بازدارندگی ایران است، به طرز فجیعی شکست می خورید

گراهام که از جناح تندرو جمهوری خواهان و خواهان اقدام نظامی علیه ایران است،به همراه برخی از قانونگذاران جمهوری خواه، واکنش ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین هفته گذشته را، به اندازه کافی سریع ندانستند.

سیاست شرق _  لیندسی گراهام، سناتور تندرو و جمهوری خواه آمریکایی، روز یکشنبه، از واکنش دیرهنگام و ناکافی دولت بایدن به حملات به پایگاه آمریکا در اردن انتقاد کرد و آن را ناکافی دانست.

به نقل از وبسایت کنگره آمریکا، گراهام در مصاحبه با فاکس نیوز گفت:«اگر هدف بازدارندگی ایران است، به طرز فجیعی شکست می خورید. 

گراهام، همچنین با اشاره به خروج ایالات متحده از افغانستان در سال ۲۰۲۱، حمله روسیه به اوکراین و جنگ جاری بین اسرائیل و گروههای فلسطینی، گفت که امنیت ملی ایالات متحده، “در حال سقوط آزاد” است.

گراهام در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: اگر هدف محافظت از نیروهای آمریکایی باشد، به هدف خود نخواهید رسید. اگر ایران را متقاعد کرده اید که خواهان جنگ گسترده تر نیستید، آنها شما را باور می کنند. 

گراهام افزود: … آنها از ما نمی‌ترسند.

او مدعی شد: آنها از ترامپ [رئیس جمهور سابق] می ترسیدند.

گراهام که از جناح تندرو جمهوری خواهان و خواهان اقدام نظامی علیه ایران است،به همراه برخی از قانونگذاران جمهوری خواه، واکنش ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین هفته گذشته را، به اندازه کافی سریع ندانستند.

او همچنین خواهان حملاتی در داخل ایران و یا ضربه به تجارت نفت ایران شد.

انتقادات جمهوری خواهان از دولت بایدن، در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از اقدامات دولت بایدن دفاع کرد.

سالیوان روز یکشنبه در پاسخ به انتقاد مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، گفت: «رئیس‌جمهور قبل از حمله به ما در برج ۲۲ در اردن، تصریح کرد که اگر به ما حمله شود، پاسخ خواهیم داد.»

او گفت:«ما همچنین گفتیم که این کار را در زمان و مکان دلخواه خود انجام خواهیم داد. ما حمله را طراحی کردیم. ما این حمله را اجرا کردیم.»

پنتاگون جمعه گذشته اعلام کرد که به بیش از ۸۵ هدف در دور اول در عراق و سوریه حمله کرده است.

سالیوان همچنین مدعی شد که مقامات آمریکایی معتقدند این حملات “اثر خوبی” بر توانایی گروه‌های شبه‌نظامی داشته است.

با این حال و از سویی دیگر، دن سالیوان سناتور ایالت آلاسکا در فضای مجازی، ضمن انتقاد از واکنش دولت آمریکا که منجر به حملات گسترده در خاک سوریه و عراق شد، نوشت که واکنش دولت بایدن «فاجعه بار و نزدیک به خطرناک بود.»

تام کاتن سناتور ایالت آرکانزاس نیز درگفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اظهار نظر کرد که این بمباران‌ها احتمالاً «در کوتاه مدت» موفق بوده ولی ابراز تردید کرد که این حملات «در دراز مدت» توفیق یابند.

دب فیشر سناتور ایالت نبراسکا نیز گفت: این حملات، که قبل از اجرا اعلام شده بودند، احتمالاً در توقف محور ایران چندان موفق نبوده‌اند.

تهدیدات سناتور تندرو آمریکا در حالی است که، در پی حملات گروههای مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در اردن، که منجر به کشته و مجروح شدن بیش از ۲۸ سرباز آمریکایی گردید، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: ایران، هیچ ارتباطی با حملات علیه نیروهای آمریکایی ندارد.

امیرسعید ایروانی، نماینده و سفیر ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات وارده از سوی رییس جمهور و رسانه های آمریکایی، مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات را رد کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه  نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

ایروانی، یکشنبه شب اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و درگیری میان ارتش ایالات متحده آمریکا و گروههای مقاومت در منطقه است که بصورت رفت و برگشت با هم مقابله به مثل می کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »