... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - 11:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

لوکاشنکو، ادعای پوتین در ارتباط با مقصد توریست ها را تضعیف کرد

لوکاشنکو: مهاجمان در ابتدا قصد داشتند وارد بلاروس شوند نه اوکراین، اما آنها نتوانستند وارد بلاروس شوند.

سیاست شرق _ رئیس جمهور بلاروس، ادعای روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین، در حمله تروریستی هفته گذشته به سالن کنسرت مسکو و مقصد تروریست ها را مورد تردید قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلاروسی بلتا، اما الکساندر لوکاشنکو متحد نزدیک پوتین، روز سه‌شنبه با ادعای کرملین مخالفت کرد و گفت که مهاجمان در ابتدا قصد داشتند وارد بلاروس شوند نه اوکراین، اما آنها نتوانستند وارد بلاروس شوند.

لوکاشنکو گفت که گردانندگان آنها… می‌دانستند که تلاش برای ورود به بلاروس، ایده بسیار بدی خواهد بود، زیرا بلاروس بلافاصله تدابیر امنیتی را تقویت کرده بود.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این قتل عام را که دست کم ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت و تصاویری از این حادثه منتشر کرد، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات این کشور، بارها اوکراین را به سازماندهی این حمله تروریستی متهم کرده اند.

مقامات روسیه چهار مرد از جمهوری سابق شوروی تاجیکستان را متهم کرده اند که در پس این حمله هستند که حداقل  137 کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت. مظنونان که به ارتکاب یک اقدام تروریستی متهم هستند، ممکن است به حبس ابد محکوم شوند، آنها پس از حضور در دادگاه روز یکشنبه در مسکو تا ۲۲ مه در بازداشت موقت قرار گرفتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  همچنین روز دوشنبه گفت که «افراطیون» این حمله را انجام داده‌اند، اما همچنین گفته بود که «محلی» برای فرار مهاجمان به اوکراین آماده شده بود، ادعایی که توسط دولت اوکراین و متحدین این کشور رد شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »