... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 7:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اردوغان: اسرائیل درصدد گسترش درگیری به سراسر منطقه است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اسرائیل را متهم کرد که به دنبال گسترش جغرافیای درگیری خود با فلسطین در کل منطقه است.

سیاست شرق _ رئیس جمهور ترکیه اقدامات اسرائیل در غزه را نسل کشی خواند و گفت: تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف آن است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اسرائیل را متهم کرد که به دنبال گسترش جغرافیای درگیری خود با فلسطین در کل منطقه است.

اردوغان گفت:«آنچه در پایان هفته گذشته (عملیات ایران علیه اسرائیل ) رخ داد، ناشی از استانداردهای دوگانه غرب است و نشان داد که یک جنگ بزرگتر در منطقه کاملاً محتمل است. اسرائیل در تلاش است برای گسترش درگیری در سراسر منطقه دست به اقدامات تحریک آمیز بزند.

اردوغان پس از جلسه کابینه به شبکه های تلویزیونی محلی گفت: حمله به سفارت ایران در دمشق بر خلاف قوانین بین المللی انجام شد.

وی تاکید کرد که باید ریشه مشکل در منطقه را شناسایی کرد و نه تنها بر اساس آنچه در شب ۱۳ آوریل رخ داد، زمانی که ایران عملیات خود را علیه اسرائیل انجام داد، قضاوت کرد.

اردوغان گفت: “بعد از حمله به سفارت ایران هیچ کس صحبت نکرد، اما مسابقه متهم کردن انتقام‌جویی ایران، بلافاصله شروع شد. اما قبل از هر چیز باید [بنیامین نخست‌وزیر اسرائیل] نتانیاهو را مقصر دانست که ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه را کشت. در غزه، نتانیاهو و دولت آدمکش او، مسئول آنچه در ۱۳ آوریل رخ داد، هستند.

وی اقدامات اسرائیل در غزه را نسل کشی خواند و گفت: تنها راه کاهش تنش در منطقه، توقف آن است.

وی تاکید کرد که ترکیه اولین کشوری بود که محدودیت هایی را برای صادرات به اسرائیل اعمال کرد.

اردوغان گفت: مدت ها قبل از تحولات کنونی با کشتار جمعی، ترکیه فروش هرگونه موادی را که می تواند برای مقاصد نظامی استفاده شود به اسرائیل ممنوع کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »