... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 9:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
حمله شدیدالحن رییس جمهور آلمان به مقامات روسیه؛

رئيس‌جمهور آلمان خواستار محاکمه مقامات ارشد روسیه در دادگاه جنایات جنگی لاهه شد

اشتاین‌مایر: هم سربازان و فرماندهان نظامی و هم مقام‌های رهبری روسیه در مسئولیت این جنایات‌ شریک‌اند.
فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان

سیاست شرق _ در ادامه تشدید تنش بین روسیه و غرب، رئيس‌جمهور آلمان از محاکمه مقامات ارشد روسیه در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی حمایت کرد.
به نقل ازدویچه وله آلمان، انتشار گزارش‌ها و تصاویری که کشتار جمعی از ساکنان بوچا، در نزدیکی کی‌یف را نشان می دهد، تنش های بین غرب و روسیه را افزایش داده است.
فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان، در گفت‌وگو با هفته‌نامه اشپیگل گفته است: «تمامی کسانی که در مسئولیت این جنایات شریکند باید پاسخگو شوند.»
اشتاین‌مایر می‌گوید، هم سربازان و فرماندهان نظامی و هم مقام‌های رهبری روسیه در مسئولیت این جنایات‌ شریک‌اند.

اشتاین‌مایر با توجه به اتهام‌هایی که به‌تازگی آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان متوجه او ساخته به اشپیگل گفت، متأسف است که در این کشور میراث سیاسی‌اش با انتقاد روبرو شده است.
ملنیک رئیس‌جمهور آلمان را به نزدیکی بیش از حد به روسیه متهم کرده و گفته است: «برای اشتاین‌مایر روابط با روسیه یک امر بنیادی و حتی مقدس بوده و هست؛ فارغ از این که چه رخ دهد و حتی جنگ تجاوزکارانه هم در این وضعیت نقشی بازی نمی‌کند.»

اشتاین‌مایر چند روز پیش برای نخستین بار اذعان کرد که در سال‌های گذشته در سیاست تعامل خود با روسیه دچار اشتباه‌‌هایی شده است.
او همچنین تأکید کرد که جانبداری‌اش از پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به “نورد استریم ۲” یک اشتباه آشکار بوده است.

اظهارات رئیس‌جمهور آلمان در حالی است که مسکو اتهامات وارده در خصوص کشتار در بوچا توسط نیروهای روسیه را منکر و آنرا دسیسه ای از سوی غرب علیه این کشور می داند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »