... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 4:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان جهانی بهداشت، از شیوع نوع جدید کووید خبر داد

سازمان بهداشت جهانی، EG.5 را که توسط برخی به عنوان "اریس" نامگذاری شده است، به گونه ای معرفی نمود که به دلیل جهش هایی که ممکن است مسری تر و یا تشدید شود، باید بیشتر از سایرین تحت نظر قرار گیرد.
نمای کلی از مقر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آتلانتا، جورجیا، ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴. رویترز

سیاست شرق _ عفونت های جدید کووید و بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده، اروپا و آسیا در حال افزایش است.

 به نقل از خبرگزاری «رویترز»، مقامات بهداشتی به کروناویروس EG.5 ” Eris” اشاره می‌کنند که یک زیرمجموعه از خانواده Omicron است که در ابتدا در نوامبر سال ۲۰۲۱ ظاهر شد.

نوع جدید “ERIS” چیست؟

سازمان بهداشت جهانی، EG.5 را که توسط برخی به عنوان “اریس” نامگذاری شده است، به گونه ای معرفی نمود که به دلیل جهش هایی که ممکن است مسری تر و یا تشدید شود، باید بیشتر از سایرین تحت نظر قرار گیرد.

با این حال، WHO گفت در حال حاضر به نظر نمی رسد که تهدیدی برای سلامت عمومی بیشتر از سایر انواع آن باشد و “هیچ مدرکی دال بر افزایش شدت بیماری که مستقیماً با EG.5 مرتبط است” وجود ندارد.

“ERIS” با چه سرعتی در حال انتشار است؟

مقامات سازمان بهداشت جهانی میگویند EG.5 تا ۸ آگوست(۱۷ مرداد) در بیش از ۵۰ کشور پیدا شده است. طبق CDC، این رایج‌ترین و سریع‌ترین نوع فرعی COVID-19 در ایالات متحده است که تخمین زده می‌شود مسئول حدود ۱۷ درصد از موارد فعلی COVID-19 باشد.


طبق داده‌های CDC، بستری‌های مرتبط با کووید-۱۹ بیش از ۴۰ درصد از میزان پایین‌ترین نرخ اخیر در ژوئن افزایش یافته است، اما همچنان بیش از ۹۰ درصد پایین‌تر از اوج میزانی است که در طول شیوع Omicron ژانویه ۲۰۲۲ مشاهده شد.

با این حال، میزان ویروس شناسایی شده در آمریکا و تعداد نسخه های هفتگی برای درمان کووید Paxlovid همه در ماه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »