... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 1:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت بهداشت ژاپن: ۶.۵ درصد از دانش آموزان کلاس ششم، از اعضای خانواده مراقبت می کنند

71 درصد مددکاران جوانتر گفتند که از یک خواهر و برادر مراقبت می کنند و 19.8 درصد گفتند که مادرشان هدف مراقبت آنها بوده است.
سیگو میازاکی در سال ۲۰۲۰ از مادرش در خانه آنها در توکیو مراقبت می کرد. (اتسوکو هاتایاما)

سیاست شرق _ یک مطالعه وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که از هر ۱۵ دانش آموز کلاس ششم یک نفر در مدرسه ابتدایی و از هر ۱۶ دانش آموز یک نفر به جای والدین خود از یکی از اعضای خانواده خود در خانه مراقبت می کنند.

به نقل از آساهی ژاپن، ۷۱ درصد مددکاران جوانتر گفتند که از یک خواهر و برادر مراقبت می کنند و ۱۹.۸ درصد گفتند که مادرشان هدف مراقبت آنها بوده است.

بر اساس نتایج این مطالعه که در ۷ آوریل(۱۸ فروردین) منتشر شد، یک سوم از دانش آموزان کلاس ششم که گفتند از والدین خود مراقبت می کنند،که نمی دانند مشکلات سلامتی آنها چیست.

این مطالعه فقط دانش آموزان کلاس ششم و دانش آموزان سال سوم دانشگاه را تحت پوشش قرار داد. حدود ۹۷۰۰ نفر در هر گروه سنی پاسخ دادند.

مطالعه قبلی این وزارتخانه که در آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد، دانش‌آموزان دبیرستانی را که از اعضای خانواده مراقبت می‌کردند، پوشش می‌داد.

در آخرین مطالعه، ۶.۵ درصد از دانش آموزان کلاس ششم گفتند که از یکی از اعضای خانواده مراقبت می کنند، که بیش از ۶.۲ درصد برای دانشجویان دانشگاه است.

۴.۰ درصد دیگر از دانش‌آموزان دانشگاهی گفتند که در گذشته از یکی از اعضای خانواده مراقبت کرده‌اند.

کوسوکه کاواهارا، ۲۷ ساله، از شهر ناکازاکی گفت که از زمانی که حدود ۱۰ سال داشت تا زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد، از مادرش مراقبت می کرد.

مادرش از زمانی که او ۱۰ ساله بود دچار مشکلات روانی شد. از آنجایی که آنها تنها در خانواده بودند، کواهارا مجبور بود از او مراقبت کند.

مطالعه این وزارتخانه همچنین نشان داد که دانش آموزان کلاس ششم، هر چه مدت طولانی تری را به مراقبت از یکی از اعضای خانواده خود اختصاص دهند، تحصیلات آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد.

از بین افرادی که بیش از هفت ساعت در روز را به مراقبت از اعضای خانواده می گذرانند، ۲۸.۹ درصد گفتند که گاهی اوقات در مدرسه غیبت می کنند. این رقم برای افرادی که بین سه تا کمتر از هفت ساعت در روز مراقبت می کردند، ۲۱.۵ درصد بود.

در میان دانشجویان دانشگاه، ۲۶.۷ درصد گفتند که به دلیل اینکه باید از یکی از اعضای خانواده مراقبت کنند، مشکلات مالی را تجربه می کنند، در حالی که ۲۱.۶ درصد گفتند که نمی توانند به اندازه کافی برای امتحانات ورودی دانشگاه آماده شوند.

حدود ۱۳.۱ درصد از آنها گفتند که یک موسسه آموزشی را انتخاب کرده اند که می توانند از خانه به آنجا رفت و آمد کنند.

سیگو میازاکی، ۳۲ ساله، ریاست سازمانی را بر عهده دارد که به جوانانی که باید از اعضای خانواده مراقبت کنند، توصیه های شغلی ارائه می دهد.

میازاکی از دوران دبیرستان تا زمان مرگ او در سال ۲۰۲۱ از مادرش که از یک اختلال نادر رنج می برد مراقبت می کرد.

او گفت که نیاز به انجمنی وجود دارد که دانشجویان بتوانند حتی قبل از اینکه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغل باشند، در مورد مشکلات خود صحبت کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »