... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جنگ اوکراین؛ سفر مقامات آمریکایی به اوکراین

این اولین سفر رسمی مقامات دولت آمریکا به اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه به به این کشور در ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه) خواهد بود.

سیاست شرق _ در حالی که حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد دومین ماه خود شده است، چشم‌اندازی از پایان درگیری‌ها به چشم نمی‌خورد، نبردی که در ابتدا انتظار می‌رفت که چندان طولانی نشود.

به نقل از یورونیوز و در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به کی‌یف سفر می‌کند.

زلنسکی کنفرانس خبری در ایستگاه مترو در میدان مرکزی کی‌یف گفت که مقامات آمریکایی روز یکشنبه به کی یف سفر خواهند کرد و او با وزیر دفاع (لوید آستین) و آنتونی بلینکن ملاقات خواهد کرد.

این اولین سفر رسمی مقامات دولت آمریکا به اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه به به این کشور در ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه) خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

زلنسکی ابراز امیدواری کرد که شرایط امنیتی به گونه‌ای شود که جو بایدن، همتای آمریکایی او نیز بتواند «برای حمایت از مردم اوکراین» به کی‌یف سفر کند.

او گفت که مذاکرات روز یکشنبه بر ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین متمرکز خواهد بود.

زلنسکی از گوترش برای قصد سفر به مسکو انتقاد کرد

دبیرکل سازمان ملل گفته است این هفته با هدف خاتمه دادن به جنگ به کی‌یف و مسکو سفر خواهد کرد، با این حال درگیری‌ روی زمین شدت گرفته و اوکراین گفته است روسیه دور جدیدی از حملات را برای تصرف ناحیه جنوبی این کشور آغاز کرده است.

همزمان کشورهای حامی اوکراین از اعطای کمک‌های تسلیحاتی بیشتر، از جمله توپ‌های سنگین، به این کشور خبر داده‌اند و کنگره آمریکا یک بسته مالی ۱۳.۶ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، به دلیل قصدش برای سفر به مسکو در روز دوشنبه انتقاد کرد و این تصمیم را «غیرمنطقی» خواند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایستگاه مترو در میدان مرکزی کی‌یف گفت: «این اشتباه است که ابتدا به روسیه و سپس به اوکراین سفر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »