... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 9:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و تاجیکستان

امیرعبداللهیان: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است که این روند رو به رشد در روابط باید ادامه یابد.

سیاست شرق _در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و سراج الدین مهرالدین، وزیر خارجه تاجیکستان که بعد از ظهر سه شنبه صورت گرفت، طرفین درخصوص مناسبات مورد علاقه فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه ایران در این گفت و گو، ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط روبه به رشد دو کشور، گفت: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است که این روند رو به رشد در روابط باید ادامه یابد.

امیرعبداللهیان، سفر رئیس جمهور ایران به دوشنبه و متقابلا سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران را دو نقطه تحول مهم در روابط دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در ایران، تعداد قابل توجهی سند مشترک همکاری به امضا رسیده که با پیگیری دو دولت باید به مرحله اجرا برسند.

وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی میان دو کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تاکید کرد.

در این گفت و گوی تلفنی، وزیر خارجه تاجیکستان با ابلاغ سلام‌ های «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان، از سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای سفر به دوشنبه دعوت کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »