... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 1:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نفتکش توقیف شده ایران، در ساحل تگزاس در حال تخلیه است

شرکت‌هایی که تخلیه نفت‌کش‌ها را مدیریت می‌کنند می‌گویند که، آن‌قدر نگران اقدامات تلافی‌جویانه ایران هستند که نمی‌توانند نفت ضبط شده در سوئز راجان را مدیریت کنند.

سیاست شرق _ آسوشیتدپرس از عملیات تخلیه محموله نفتکش «سوئز راجان»، که حامل نفت ایران بوده و ماه‌هاست که در ساحل تگزاس بلاتکلیف مانده بود، خبر داد.

تحلیل و رصد تردد کشتی‌ها نشان می‌دهد که عملیات انتقال محموله نفتکش سوئز راجان به یک نفتکش دیگر به نام «مستر یوفریتس» (the Mr. Euphrates) در حال انجام است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، نفتکش «مستر یوفریتس» (the Mr. Euphrates) تحت پرچم لیبریا است.

شرکت‌هایی که تخلیه نفت‌کش‌ها را مدیریت می‌کنند می‌گویند که، آن‌قدر نگران اقدامات تلافی‌جویانه ایران هستند که نمی‌توانند نفت ضبط شده در سوئز راجان را مدیریت کنند.

به گفته افراد مطلع، دادستان های فدرال ایالات متحده نمی توانند ۸٠٠ هزار بشکه نفت توقیف شده ایران را، با ارزش ۵۶ میلیون دلار، که در یک نفتکش یونانی در سواحل تگزاس نشسته است به حراج بگذارند زیرا شرکت های آمریکایی تمایلی به تخلیه آن نداشتند.

ایالات متحده این کشتی را در آوریل توقیف کرده بود.بر اساس داده‌های موقعیت فرستنده و تصاویر ماهواره‌ای، کشتی سوئز راجان در ۲۹ می به سواحل گالوستون رسید و در ۷٠ مایلی بندر تگزاس لنگر انداخته بود.

دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، پیش از این گفته بود: «ما بدینوسیله اعلام می‌کنیم که هر شرکت نفتی که بخواهد نفت خام ما را از کشتی تخلیه کند، مسئول می‌دانیم و آمریکا را نیز مسئول می‌دانیم». دوران بزن دررو تمام شده است. واقعاً اگر بزنند،‌ می‌خورند و باید منتظر آن باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »