... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 7:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شمخانی: تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به عین‌الاسد، کذب محض است

شمخانی: به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفا به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع‌رسانی شد که امکان پیش‌بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد.

سیاست شرق _ علی شمخانی، دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را مبنی بر اطلاع قبلی از حمله ایران به عین الاسد را تکذیب نمود.

به نقل از تسنیم، مشاور سیاسی رهبر انقلاب گفت:
🔹اظهارات اخیر دونالد ترامپ در خصوص تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد کذب محض است.

🔹پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ،ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت بر اساس تصمیم مورد اجماع، مقرر شد، عملیات موشکی پرحجم بر علیه پایگاه عین الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود برای دستیابی به حداکثر تخریب به صورت کاملا غافلگیرانه انجام شود.

🔹به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفا به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع‌رسانی شد که امکان پیش‌بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد.

🔹بیان مطالب خلاف واقع از سوی فردی چون ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد و اکنون نیز با داشتن پرونده های سنگین فساد سیاسی،اقتصادی و اخلاقی مجددا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد شده، خیلی عجیب نیست.

🔹اگر احترامی که ترامپ مدعی آن شده ،وجود داشت، طبیعتا خوداو، پمپئو، بولتون و سایر مقامات سیاسی و نظامی امریکا که در جنایت غیر قابل بخشش به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت دست داشتند، نباید پس از گذشت سالها همچنان پول مالیات مردم آمریکا را صرف حفاظت ویژه از خود می‌کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »