... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 11:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: هنیه، شرایط مبادله اسرا با اسرائیل را اعلام کرد

اسماعیل هنیه: مقاومت به چیزی کمتر از توقف کامل تجاوز، خروج اشغالگران از نوار غزه ، رفع محاصره و تامین سرپناه برای آوارگان راضی نخواهند شد.

سیاست شرق _ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) گفت که مقاومت به چیزی کمتر از توقف کامل تجاوز، خروج اشغالگران از نوار غزه ، رفع محاصره و تامین سرپناه برای آوارگان راضی نخواهند شد.

به نقل از الجزیره، هنیه افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول مانور و تعلل در موضوع مذاکرات آتش بس و تبادل زندانیان می داند.

وی ادامه داد: دستیابی به توافق مبادله زندانیان که از طریق آن زندانیان ما به ویژه افراد مسن و دارای محکومیت های سنگین آزاد شوند، یکی از اهداف مذاکرات است و نمی توان از آن گذشت.

در همین راستا، وب‌سایت کانال ۱۳ اسرائیل اعلام کرد که انتظار می‌رود هفته آینده یک هیئت اسرائیلی با هدف مذاکره درباره توافق جدید مبادله زندانیان با حماس به قطر عزیمت کند.

به گفته همین منبع، انتظار می‌رود با توجه به شرایطی که در مذاکرات پیش می‌آید، مأموریت مشخصی به این هیئت داده شود تا در برابر میانجی‌گران، پاسخی به خواسته‌های حماس ارائه کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با موضوع اختلاف نظر اعضای کابینه جنگ فاش کرد که در نشست وزرا که دو روز پیش برگزار شد، تنش شدیدی حاکم بود.

اعضای دولت جنگ ، بنی گانتز و گادی آیزنکوت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را تهدید کردند که در صورت ادامه تصمیم گیری های یکجانبه در مورد مذاکرات زندانیان، دولت جنگ را منحل خواهد کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که یوآو گالانت ، وزیر دفاع نیز نارضایتی خود را از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیئت مذاکره کننده به قاهره ابراز کرده است.

بایدن و نتانیاهو

بنا به همین گزارش، جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به نوبه خود گفت که از نتانیاهو خواسته است که آتش‌بس موقتی برای آزادی زندانیان برقرار کند.

بایدن ابراز امیدواری کرد که ارتش اسرائیل عملیات نظامی در منطقه رفح در جنوب غزه انجام ندهد.

به نوبه خود، جیسون کرو، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و اطلاعات در مجلس نمایندگان ایالات متحده، هشدار داد که هرگونه حمله اسرائیل به رفح مانع از توافق مورد انتظار مبادله زندانیان خواهد شد.

جیسون کرو از رئیس جمهور بایدن خواست با نتانیاهو محکم تر باشد و گفت که حمله به رفح وضعیت را برای امنیت ملی آمریکا در منطقه دشوار می کند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که تشدید عملیات در رفح می تواند ضربه ای قاطع به وخامت روابط بین اسرائیل و دولت بایدن باشد.

این روزنامه به نقل از مارتین ایندیک، سفیر سابق ایالات متحده در اسرائیل، گفت که بایدن از تجربه طولانی خود می داند که نتانیاهو بقای سیاسی خود را بالاتر از منافع اسرائیل قرار می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »