... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - 7:57 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شینهوا: نشست اقتصادی چین و آمریکا با پیام های شی و بایدن برگزار شد

جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده، زی فنگ سفیر چین در ایالات متحده و نیکلاس برنز سفیر ایالات متحده در چین در ضیافت شام این جشن شرکت کردند و سخنرانی کردند.
کریگ آلن، رئیس شورای تجاری ایالات متحده و چین، در جشن بزرگداشت پنجاهمین سالگرد USCBC در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ سخنرانی کرد

سیاست شرق _ شورای بازرگانی آمریکا و چین (USCBC)، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، تا همچنان نشان دهنده اهمیت روابط دو غول اقتصادی اول و دوم جهان، با وجود اختلافات سیاسی باشد.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، کریگ آلن، رئیس USCBC، در جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس این شورا، به حضار بیش از ۵۰۰ رهبر از جوامع تجاری، سیاسی، دیپلماتیک و دانشگاهی ایالات متحده گفت گفت “تا به امروز، ماموریت USCBC بدون تغییر باقی مانده است. ماموریت ما حمایت از شرکت‌های آمریکایی است که در چین تجارت می‌کنند، تا روابط تجاری دوجانبه ایالات متحده و چین را گسترش دهند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در پیام تبریکی به جشن جشن سالانه USCBC گفت که جهان دستخوش تحول بزرگی است که در یک قرن گذشته دیده نشده است. شی گفت که آیا چین و ایالات متحده می توانند دست در دست هم برای مقابله با چالش ها کار کنند یا خیر، به منافع دو ملت و آینده بشریت مربوط می شود.

شی ابراز امیدواری کرد که USCBC و شرکت های عضو آن پل های بیشتری را برای مبادلات دوستانه بین دو کشور ایجاد کنند، پیوندهای بیشتری را برای همکاری عملی ایجاد کنند، و به نوشتن یک سند همکاری و فصل جدید همکاری برد-برد در ۵۰ سال آینده کمک کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پیام تبریکی به رویداد USCBC ارسال کرد و از پنج دهه تلاش USCBC در حمایت از روابط تجاری بین دو کشور قدردانی کرد.

جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده، زی فنگ سفیر چین در ایالات متحده و نیکلاس برنز سفیر ایالات متحده در چین در ضیافت شام این جشن شرکت کردند و سخنرانی کردند.

زی فینگ در این جشن گفت: دلگرم‌کننده‌ترین تحول اخیر، نشست موفقیت‌آمیز سران رئیس‌جمهور دو کشور ( شی و بایدن) در سانفرانسیسکو بود، که به ثبات روابط چین و آمریکا افزوده است.

سفیر چین در آمریکا در این نشست افزود که رعایت تعهدات و اجرای تفاهمات مشترک به دست آمده در نشست سانفرانسیسکو رهبران دو کشور، جلوگیری از سیاسی شدن همکاری های تجاری، تکمیل یکدیگر و گسترش فهرست همکاری های سودمند دوجانبه مهم است.

کریگ آلن، رئیس شورای تجاری ایالات متحده و چین (USCBC)، نیز در سخنانی گفت که “تاریخ به ما می آموزد که، اقتصاد زیربنای ثبات ژئوپلیتیک جهانی است و تلاش برای تضعیف وابستگی متقابل اقتصادی می تواند به بی ثباتی ژئوپلیتیک جهانی بیشتر منجر شود”.

USCBC که در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد و مقر آن در واشنگتن دی سی است، یک سازمان تجاری غیر دولتی است که قبل از برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور توسط آمریکایی تأسیس شد. مدتهاست که متعهد به ترویج توسعه چین و ایالات متحده، روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری دوگانه است.

این شورا اکنون نماینده بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی است که با چین تجارت می کنند.

حجم تجارت چین و ایالات متحده، بیش از هزار میلیارد دلار است، که اقتصاد دو کشور و همچنین جهانی را، تحت تاثیر و وابستگی متقابل قرار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »