... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 11:20 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فاینشنال تایمز: شکست آزمایش موشک بالستیک بریتانیا / تردیدها در خصوص قدرت نظامی و بازدارندگی این کشور

وزارت دفاع بریتانیا، روز سه‌شنبه تأیید کرد که «یک اشکال» در جریان آخرین شلیک آزمایشی موشک بالستیک Trident-2، که در 30 ژانویه اول پس از پرتاب، در سواحل فلوریدا انجام شد، رخ داده است.

سیاست شرق _ پرتاب آزمایشی موشک بالستیک ترایدنت۲ (۲-Trident)، که از زیردریایی بریتانیایی انجام شده بود، با شکست مواجه شد.

به نقل از فاینشنال تایمز، آزمایش موشک هسته‌ای بریتانیا پس از سقوط آن به دریا، در نزدیکی زیردریایی که آن را شلیک کرده بود، شکست خورد، یک شکست شرم‌آور دیگر پس از اینکه آخرین پرتاب آزمایشی بریتانیا نیز,، هشت سال پیش شکست خورده بود.

وزارت دفاع بریتانیا، روز سه‌شنبه تأیید کرد که «یک اشکال» در جریان آخرین شلیک آزمایشی موشک بالستیک Trident-2، که در ۳۰ ژانویه اول پس از پرتاب، در سواحل فلوریدا انجام شد، رخ داده است.

با ابن حال، در این بیانیه آمده است که بازدارندگی هسته ای بریتانیا “ایمن، امن و موثر” باقی مانده است.

وزارت دفاع افزود: “به عنوان یک موضوع امنیت ملی، ما نمی توانیم اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه دهیم.” با این حال، ما مطمئن هستیم که این ناهنجاری مربوط به یک رویداد خاص بوده است، و بنابراین هیچ پیامدی برای قابلیت اطمینان سیستم‌های موشکی ترایدنت و انبارهای گسترده‌تر وجود ندارد.»

دریاسالار سربن کی و گرانت شاپس، وزیر دفاع، شاهد این پرتاب آزمایشی و شکست آن بودند.

طبق گزارش روزنامه سان ، که اولین گزارش ماجرا را منتشر نموده بود، خدمه زیردریایی به تازگی تمرینات خود را انجام داده بودند و موشک Trident-2 که مجهز به کلاهک های ساختگی بود، با گاز فشرده در لوله های پرتاب به هوا پرتاب شد. اما تقویت کننده های مرحله اول موشک، مشتعل نشد و سلاح در همان نزدیکی زیردریایی، به دریا سقوط کرد.

سان گزارش داد که گفته شده است که اگر شلیک در یک ماموریت واقعی و نه در شرایط آزمایشی انجام می شد، موفقیت آمیز می بود. انتظار می رود وزارت دفاع، گزارشی در مورد آنچه که رخ داده، برای مجلس عوام در روز چهارشنبه ارائه کنند.

علیرغم پرتاب ناموفق Trident، وزارت دفاع بریتانیا گفت که «اعتماد مطلق» به بازدارندگی هسته‌ای بریتانیا حفظ کرده است.

مقامات بریتانیایی گفتند که سامانه موشکی ترایدنت “یکی از قابل اعتمادترین سیستم تسلیحاتی در جهان” است و ۱۹۰ آزمایش را با موفقیت انجام داده است.

آخرین پرتاب موفقیت آمیز موشک تریدنت توسط بریتانیا در سال ۲۰۱۲ انجام شد. بر اساس گزارش‌ها، شکست آزمایش تریدنت در سال ۲۰۱۶ به دلیل مشکل در «سیستم جمع‌آوری داده‌ها» بود که کنترل‌کننده‌های موشک را مجبور کرد به عنوان یک اقدام احتیاطی، سلاح را به اقیانوس منحرف کنند.

در گزارشی که اخیراً منتشر شده، گفته است که نیروهای مسلح بریتانیا بیش از حد تحت فشار قرار گرفته‌اند و در یک درگیری متقابل، توانایی‌های خود را طی «چند ماه» از دست خواهند داد.

در یکی دیگر از حوادث ناگوار اخیر ، یکی از دو ناو هواپیمابر پیشرفته بریتانیا، HMS Queen Elizabeth، به دلیل نقص در یکی از میل پروانه های خود از شرکت در بزرگترین رزمایش نظامی ناتو پس از جنگ سرد باز ماند و HMS Prince of Wales جایگزین آن شد.

HMS Vanguard یکی از چهار زیردریایی هسته‌ای است که توسط بریتانیا برای گشت‌زنی بی‌صدا در اقیانوس‌های جهان و حفظ بازدارندگی هسته‌ای مداوم این کشور استفاده می‌شود. زیردریایی های کلاس ونگارد که در اواسط دهه ۱۹۹۰ راه اندازی شدند، قرار است در دهه ۲۰۳۰ با نسل بعدی کلاس Dreadnought جایگزین شوند.

این خبر در حالی منتشر شده است که مقامات دفاعی انگلیسی شکست این آزمایش را به مدت دو هفته رسانه‌ای نکرده بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »