... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - 1:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

سایه جنگ اوکراین بر نشست مجازی گروه هفت

سیاست شرق _ هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت»(G_7)، شنبه ۵ اسفند، در دومین سالگرد آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، متعهد شدند که هزینه‌های روسیه در جنگ اوکراین را افزایش دهند.

رهبران گروه ۷ در بیانیه مشترکی پس از یک ویدیو کنفرانس، با اشاره به تاثیرگذاری بسته‌های تحریمی اعمال شده علیه کرملین، تاکید کردند که به افزایش هزینه‌های روسیه در جنگ، کاهش منابع درآمدی آن و جلوگیری از تلاش‌های مسکو برای توسعه ماشین جنگی آن ادامه خواهند داد.

این نشست اولین نشست سران کشورها و دولت‌های کشورهای عضو این گروه یعنی آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و کانادا به ریاست ایتالیا است.

در همین راستا، دولت ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا به همراه همتایان کانادایی و بلژیکی خود جاستین ترودو و الکساندر دی کرو و همچنین اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با قطار از لهستان، کشور همسایه اوکراین به «کی یف» سفر کردند.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و استفان سژورنی، وزیر خارجه این کشور در این نشست غایب بودند.

گروه هفت نگرانی خود را از نقش شرکت‌های چینی که قطعات نظامی مورد نیاز مسکو را تامین می‌کنند، ابراز کرد.

آن‌ها همچنین کره شمالی را هدف قرار دادند و به شدت «صادرات کره شمالی و ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه» را محکوم کردند و خواستار «پایان فوری این فعالیت‌ها» شدند.

به شیوه‌ای جامع‌تر، گروه هفت متعهد شد «در مقابل سایر طرف‌هایی که از جنگی که روسیه بر پا کرده حمایت مادی می‌کنند، با اعمال تدابیر جدید علیه نهادها در کشورهای ثالث اقدام کند، و خواستار آن شد که از موسسات تامین‌کننده مالی ماشین جنگی روسیه حمایت نشود.»

گروه ۷ همچنین از حمایت‌‌کنندگان اوکراین خواستند تا کمک‌های مالی خود را برای سال ۲۰۲۴ صرف‌نظر از تعلیق کمک‌های جدید ایالات متحده به این کشور توسط کنگره، تایید کنند.

رهبران گروه هفت نسبت به انتقال تسلیحات و تجهیزات به روسیه از طریق شرکت‌های چینی، ابراز نگرانی کردند.

گروه هفت، همچنین از ایران خواستند آن چرا که «حمایت از ارتش روسیه عنوان نمودند»، متوقف کند، ادعایی که توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران، رد شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »