... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - 4:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

معاون دبیرکل سازمان ملل، استعفا داد

‌گریفیث، 72 ساله، اوایل این ماه به آسوشیتدپرس گفته بود که در ماه اکتبر به یک مورد شدید کووید-19 مبتلا شد و هنوز از کووید طولانی مدت رنج می برد.

سیاست شرق _سازمان ملل اعلام کرد که «مارتین گریفیث»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری به دلایل «سلامتی» از سمت خود کناره گیری می کند.

مارتین گریفیث، ۷۲ ساله، اوایل این ماه به آسوشیتدپرس گفته بود که در ماه اکتبر به یک مورد شدید کووید-۱۹ مبتلا شد و هنوز از کووید طولانی مدت رنج می برد.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، ضمن بیان این موضوع افزود: دبیرکل سازمان ملل از آقای گریفیتس به خاطر رهبری و خدمات فوق‌ العاده‌اش به سازمان ملل متحد و جامعه بشردوستانه در حمایت از مردم آسیب دیده از بحران‌ها و بسیج منابع برای رفع نیازهای آنها قدردانی می‌کند.

فرحان حق اضافه کرد: گریفیتس که ریاست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) را بر عهده دارد، در ژوئیه ۲۰۲۱ در زمان افزایش نیازهای بشردوستانه و کاهش منابع به این سمت رسید. او به طور خستگی ناپذیر از کمک های حیاتی برای ارسال به نیازمندان و منابع مورد نیاز برای انجام این کار دفاع کرد.

سخنگوی سازمان ملل گفت: گریفیتس که یک دیپلمات و میانجی گر ماهر است، نقشی کلیدی در رهبری واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد و شرکا و مذاکره برای راه‌حل های برخی از لاینحل ترین بحران‌ها ایفا کرده است.

به گفته او، گریفیث تا پایان ماه ژوئن به کار خود ادامه خواهد داد تا امکان جایگزینی بدون مشکل او فراهم شود.

مارتین گریفیث کیست؟

وی که یک دیپلمات کهنه کار بریتانیایی و مذاکره کننده کارکشته با تجربه جهانی گسترده بود، در سال ۱۹۹۴، گریفیث در ژنو به عنوان مدیر دپارتمان امور بشردوستانه سازمان ملل، که قبل از تأسیس دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، که اکنون ریاست آن را بر عهده دارد، خدمت کرد.

از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰، او مدیر مؤسس مرکز گفتگوهای بشردوستانه در ژنو بود، جایی که به گفته سازمان ملل او در توسعه گفت‌وگوی سیاسی بین دولت‌ها و شورشیان در طیف وسیعی از کشورها در سراسر آسیا، آفریقا و اروپا تخصص داشت.

گریفیث از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان اولین مدیر اجرایی مؤسسه صلح اروپایی و مشاور ویژه سه فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه و معاون مأموریت سازمان ملل متحد در سوریه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، در سال‌های اولیه فعالیت خود را بر عهده داشت.

گریفیث به مدت سه سال به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خدمت کرد و سپس در سمت عالی سازمان ملل در امور بشردوستانه قرار گرفت.

او پیش از این یک دیپلمات بریتانیایی بود و برای سازمان های بشردوستانه بین المللی مختلف از جمله یونیسف، کار می کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »