... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2:31 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رییس جمهور آمریکا به فرانسه

مکرون: دو کشور برای جلوگیری از تشدید منطقه ای جنگ اسرائیل با گروه شبه نظامی حماس در غزه و تمرکز بر کاهش تنش بین اسرائیل و حزب الله تلاش خواهند کرد

سیاست شرق _ امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از بزرگداشت هشتادمین سالگرد D-Day، روز شنبه از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاریس استقبال کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رییس جمهور آمریکا، در یک سفر دولتی که شامل گفتگوهایی درباره خاورمیانه، اوکراین و تجارت بود، وارد پاریس شد و مورد استقبال امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه قرار گرفت.

مکرون به خبرنگاران در کاخ ریاست جمهوری الیزه گفت که دو کشور برای جلوگیری از تشدید منطقه ای جنگ اسرائیل با گروه شبه نظامی حماس در غزه و تمرکز بر کاهش تنش بین اسرائیل و حزب الله تلاش خواهند کرد.

دیدار شنبه با برگزاری مراسمی در نماد طاق پیروزی آغاز شد، جایی که رهبران دو کشور در مقبره سرباز گمنام ادای احترام کردند در حالی که پرچم بزرگ فرانسه که از طاق آویزان بود در نسیم بالای سرشان به اهتزاز در آمد.

بایدن رئیس جمهور آمریکا به فرانسه سفر کرد

بایدن و ماکرون با همراهی همسران خود از کهنه سربازان ارتش استقبال کردند. سپس با اسکورت نگهبانان فرانسوی سوار بر اسب، خیابان معروف پایتخت شانزه لیزه را در مسیر کاخ الیزه طی کردند.

مکرون همچنین از هارولد ترنس کهنه سرباز ۱۰۰ ساله جنگ جهانی دوم و عروس ۹۶ ساله اش، جین سوئرلین، به عنوان مهمان ویژه استقبال کرد، این زوج اوایل روز شنبه ازدواج کردند.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »