... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 5:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دعوت رئیسی از رئیس دولت امارات متحده، جهت سفر به تهران

رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات در دیدار با خلیفه شاهین المرر در ابوظبی، این دعوتنامه را به وی تقدیم کرد.

سیاست شرق _ «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، رسماً از «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی برای سفر به تهران، دعوت کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور دولت امارات، دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از محمد بن زاید آل نهیان ، رئیس امارات برای سفر به تهران را دریافت کرد.

رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات در دیدار با خلیفه شاهین المرر در ابوظبی، این دعوتنامه را به وی تقدیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز اول تیرماه و در اولین برنامه سفر خود به امارات، با رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

در این دیدار، موضوعات مختلف روابط دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و کنسولی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه ایران مراتب دعوت رئیس جمهور ایران از رئیس دولت امارات جهت سفر به تهران را به وی ابلاغ کرد. محمد بن زاید ضمن تشکر و استقبال از این دعوت و اعلام آمادگی جهت سفر به ایران، بطور متقابل مراتب دعوت خود از رئیس جمهور ایران جهت سفر به امارات را ابلاغ کرد.

در ماه آوریل، ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ در بحبوحه تنظیم مجدد روابط بین کشورهای خلیج فارس و ایران، سفیر خود را در امارات منصوب کرد .

امارات امارات دبی از دیرباز یکی از اصلی ترین حلقه های ارتباطی ایران با جهان خارج بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »