... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 11:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هنیه: هر توافقی باید شامل توقف دائمی تجاوزات اسرائیل به غزه باشد/ نتانیاهو: قبول نخواهم کرد

هنیه: هر توافقی، باید شامل توقف دائمی تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و خروج کامل از نوار غزه و انعقاد قرارداد مبادله و بازسازی غزه باشد.

سیاست شرق _ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد : کشتار روز گذشته، شنبه، توسط رژیم صهیونیستی در نصیرات موید صحت موضع جنبش است که هر توافقی، باید شامل توقف دائمی تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و خروج کامل از نوار غزه و انعقاد قرارداد مبادله و بازسازی غزه باشد.

به نقل از الجزیره، اظهارات هنیه در دیدار با هاکان فیدان ، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه ششمین نشست وزرای امور خارجه مکانیسم گفت و گوی استراتژیک در سطح عالی میان ترکیه و شورای همکاری خلیج فارس که روز یکشنبه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، بیان شد.

جنبش حماس – در بیانیه‌ای – اعلام کرد که هنیه با فیدان، آخرین تحولات میدانی و سیاسی مربوط به جنگ جاری غزه و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزات را بررسی کرده است.

در بیانیه حماس آمده است که وزیر امور خارجه ترکیه به هنیه و هیئت رهبری جنبش که در جلسه شرکت کرده بودند، ضمن تسلیت برای شهدای ملت فلسطین به ویژه شهدای قتل عام نصیرات، کشتار گسترده فلسطینی ها را محکوم کرد و گفت: دیپلماسی ترکیه حمایت از تلاش های آتش بس و حمایت از حقوق مردم فلسطین است.

امتناع اسرائیل

اظهارات هنیه در مورد لزوم هرگونه توافق شامل توقف دائمی تجاوزات علیه غزه پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است که در آن گفته بود: «حماس به عنوان بخشی از توافق مبادله، نیاز به توقف جنگ دارد و من این کار را نمی کنم… من قبول نخواهم کرد.»

نتانیاهو با بیان اینکه ما به پیروزی مطلق و همه اهداف جنگ متعهد هستیم، افزود: موضوع اسرا بسیار مهم است، اما به قول وی باید برای تضمین آینده اسرائیل تلاش کنیم.

جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا،  طرحی را برای دستیابی به توافق مبادله اسیران بین اسرائیل و حماس و پایان دادن به جنگ در  نوار غزه ، در سخنرانی خود در ۳۱ ماه مه ارائه کرد و طی آن یک پیشنهاد اسرائیلی در این زمینه شامل ۳ مرحله ارائه کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »