... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - 10:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اولین پرواز تجاری رسمی از اسراییل به شرم الشیخ مصر

مصر و اسرائیل در مارس گذشته توافق کردند که یک پرواز مستقیم بین فرودگاه دیوید بن گوریون در تلاویو و فرودگاه شرم الشیخ در مصر افتتاح کنند.

سیاست شرق _ در حالی که منابع اسراییلی از اولین پرواز مستقیم تجاری شرکت هواپیمایی « ال آل» به مقصد فرودگاه بین المللی شرم الشیخ مصر خبر می دهند، مقامات مصری در این خصوص سکوت کرده و بیانیه رسمی صادر نکرده اند.

به نقل از الجزیره قطر، این پرواز امروز یکشنبه و برای اولین بار از مقصد تلاویو به شرم الشیخ صورت گرفته است.

شرکت اسرائیلی « ال آل» در توییتر از انجام این پرواز خبر داده بود.

شبکه رسمی اسرائیلی “کان” نیز اعلام کرد که شرکت های اسرائیلی “آرکیا” و “اسرایر” پروازهای مستقیم خود به شرم الشیخ را اواخر روز یکشنبه آغاز خواهند کرد و اشاره کرد که شرکت های مصری نیز پروازهای خود را در همین راستا انجام خواهند داد.

وی افزود: این پرواز حدود یک ساعت طول می کشد و شرکت ها در ابتدا مجاز به انجام ۹ پرواز در هفته خواهند بود. تخمین زده می شود که این تعداد بعدا افزایش یابد.

مصر و اسرائیل در مارس گذشته توافق کردند که یک پرواز مستقیم بین فرودگاه بن گوریون در تلاویو و فرودگاه شرم الشیخ در مصر افتتاح کنند.

افتتاح این پروازها پس از دو سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مصر صورت می گیرد که طی آن وی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در همین رابطه، «کان» با بیان اینکه گذرگاه مرزی طبا صبح امروز شاهد ترافیک سنگینی در سمت اسرائیل بود، پس از هجوم صدها اسرائیلی به سینا، توضیح داد که انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰۰ اسرائیلی امروز برای گذراندن عید فصح یهودیان به سینا بروند. تعطیلات که از روز جمعه آغاز شد یک هفته طول می کشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »