... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 2:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تصویب طرحی غیرالزام آور علیه ایران در سنای آمریکا

در حال حاضر این طرح «الزام اجرایی ندارد»، ولی اگر جنبه قانونی پیدا کند ادامه همکاری بین‌المللی با ایران در چارچوب مذاکرات برجام باز هم پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد شد.

سیاست شرق _ سنای آمریکا به طرح جدیدی رأی مثبت داد که می تواند بر بخشی از فعالیت های بانک مرکزی و همکاری های اقتصادی و نظامی ایران و چین تاثیرگذار خواهد بود.

به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا  روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت (۴ آوریل) به طرحی که هدف از آن حفظ و تداوم تحریم‌های مرتبط با آنچه «فعالیت‌های تروریستی» ایران عنوان شده، رای داد.

طرح را تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، ارائه کرده بود و ۸۶ سناتور از ۱۰۰ سناتور سنا از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه به آن رأی مثبت دادند ولی رأی ۱۲سناتور منفی بود.
طرح تصویب‌شده علاوه بر حفظ و تقویت تحریم‌های ایران در ارتباط با «فعالیت‌های تروریستی» ادعا شده آمریکا، زمینه‌سازی برای ایجاد محدودیت در همکاری‌های اقتصادی و نظامی چین با ایران را هم مورد توجه قرار می‌دهد.
این طرح اهمیت تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه بانک مرکزی ایران و سپاه پاسداران را برای محدود کردن همکاری‌های ایران و چین “ضروری” عنوان می‌کند.

کروز در سخنرانی هنگام تصویب این طرح، مدعی شد که ایران و چین را خطرناک‌ترین دشمنان آمریکا هستند و در ادامه ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم نمود.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود در باره طرح تصویب‌شده می‌نویسد که در حال حاضر این طرح «الزام اجرایی ندارد»، ولی اگر جنبه قانونی پیدا کند ادامه همکاری بین‌المللی با ایران در چارچوب مذاکرات برجام باز هم پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »