... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 8:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اولین کشتی غلات اوکراین، بندر اودسا را ترک کرد

کوباکوف: که این کشتی در امتداد کریدور امنی که توسط سازمان ملل متحد و ترکیه ایجاد شده و توسط نیروی دریایی روسیه رصد می شود حرکت خواهد کرد.

سیاست شرق _ اولین کشتی حامل غلات از اوکراین  روز دوشنبه بندری در شهر جنوبی اودسا را ​​ترک کرد، پس از ماه ها محاصره روسیه که به تشدید بحران جهانی غذا کمک کرد.

به نقل از ان بی سی، این پیشرفت در پی توافق ماه گذشته کیف و مسکو با حمایت سازمان ملل متحد در استانبول ترکیه و در بحبوحه درگیری های شدید در شرق و جنوب اوکراین صورت گرفت. 

خروج اولین محموله غلات اوکراین، این امید را ایجاد می کند که تأثیر جنگ – که اکنون بیش از پنج ماه از آن می گذرد – ممکن است برای میلیون ها نفر که در سراسر جهان با گرسنگی و فقر روبرو هستند کاهش یابد.

به گفته مقامات، کشتی باری Razoni با پرچم سیرالئون با ۲۶۰۰۰ تن ذرت اوکراینی، سفر خود را بامداد روز دوشنبه از طریق آب های مین گذاری شده فراتر از دریای سیاه به سمت بندر طرابلس در لبنان آغاز کرد.

الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین، در یک پست فیسبوکی گفت که این کشتی در امتداد کریدور امنی که توسط سازمان ملل متحد و ترکیه ایجاد شده و توسط نیروی دریایی روسیه رصد می شود حرکت خواهد کرد.

کوباکوف افزود که ۱۶ کشتی دیگر که از آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه مسدود شده اند نیز در انتظار ترک اودسا هستند. او خروج اولین کشتی را “یک موفقیت بزرگ برای تضمین امنیت غذایی جهانی” خواند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »