... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 5:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چاووش‌اوغلو: تهدید عربستان توسط آمریکا را نمی‌پذیریم/ تحریم‌ ایران را بردارید

چاووش‌اوغلو: اگر می‌خواهید قیمت نفت و گاز کاهش یابد، تحریم‌های ایران را بردارید. شما نمی‌توانید با تهدید یک کشور (عربستان سعودی) مشکل را حل کنید.

سیاست شرق _ وزیرامورخارجه ترکیه، نسبت به تهدید عربستان از سوی آمریکا انتقاد و از واشنگتن خواست تحریم های ایران را بردارد.

به نقل از ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این باره گفت: با توجه به تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، شاهد تهدیدهایی از سوی آمریکا علیه عربستان سعودی هستیم و ما نمی‌توانیم چنین چیزی را بپذیریم.

وی تاکید کرد: این قلدری و تندخویی از سوی آمریکا درست نیست.

چاووش‌اوغلو در ادامه خطاب به آمریکا تاکید کرد: اگر می‌خواهید قیمت نفت و گاز کاهش یابد، تحریم‌های ایران را بردارید. شما نمی‌توانید با تهدید یک کشور (عربستان سعودی) مشکل را حل کنید.

اوپک که شامل ۱۳ کشور عضو است و هم‌پیمانانش شامل روسیه، در نشست پنجم اکتبر وزیران اوپک پلاس، کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز را تصویب کردند.

تصویب کاهش تولید نفت اوپک پلاس، خشم دولتمردان آمریکایی را برانگیخته و جنگ لفظی بین آمریکا و عربستان سعودی را به همراه داشته است.(بیشتر بخوانید)

آمریکا، عربستان سعودی را به همدستی با مسکو متهم کرده که با طرح غرب برای اعمال سقف قیمت برای صادرات نفت این کشور بر سر جنگ در اوکراین، مخالف است. وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد عربستان از طریق رایزنی‌های مداوم با دولت آمریکا، روشن کرد که همه تحلیلهای اقتصادی نشان می‌دهد به تاخیر انداختن تصمیم اوپک پلاس برای یک ماه، پیامدهای اقتصادی منفی خواهد داشت. تصمیم اوپک پلاس با توافق جمعی گرفته شد و توازن عرضه و تقاضا را مد نظر قرار دارد و هدف آن، مقابله با نوسان بازار بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »