... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - 12:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سرنگون شدن پهپاد آمریکایی در دریای سیاه

این حادثه، نشان داد چگونه جنگ اوکراین خطر درگیری مستقیم بین مسکو و واشنگتن را افزایش داده است.

سیاست شرق _ ایالات متحده، سرنگونی پهپاد جاسوسی خود توسط یک جنگنده روسی در روز سه شنبه بر فراز دریای سیاه را محکوم کرد، حادثه ای که توسط رویه رد شده است.

به نقل از رویترز ، بنا به اعلام ارتش آمریکا، دو جت روسی سوخو_۲۷ ،آنچه را که ارتش آمریکا به عنوان رهگیری بی پروای پهپاد MQ-9 “Reaper” در حریم هوایی بین المللی توصیف کرد، قبل از برخورد یکی از آنها با آن در ساعت ۷:۰۳ صبح، اقدام به ریختن سوخت خود بر روی آن نمود تا دید آن را مختل کند و جنگنده دیگر به آن ضربه زده است و موجب سقوط آن شدند. 

بنا به همین گزارش، چندین بار قبل از برخورد، جنگنده‌های روسی سوخت را روی MQ-9 ریخته و احتمالاً سعی در کور کردن یا آسیب رساندن به آن داشتند و در مانورهای ناایمن در مقابل پهپاد بدون سرنشین پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه تماس هواپیمای این کشور با این پهپاد را تکذیب کرد و گفت که این پهپاد پس از “مانور تند” خود و پیش از رسیدن جنگنده های روسی سقوط کرده است. این پهپاد در نزدیکی شبه جزیره کریمه که مسکو در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه کرد، شناسایی شده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه آمریکا سفیر روسیه در واشنگتن را به احضار و مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. سفیر روسیه نیز،ضمن رد هرگونه اقدام خصمانه جنگنده های روسی، حضور پهباد مسلح آمریکایی را در آن منطقه، غیر قابل توجیه دانست.

این حادثه، نشان داد چگونه جنگ اوکراین خطر درگیری مستقیم بین مسکو و واشنگتن را افزایش داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »