... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - 1:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: مرخصی رفتن رابرت مالی، با مجوز امنیتی او مرتبط است

رابرت مالی به اکسیوس گفته است که چند هفته پیش به دلیل تحقیقاتی که بر مجوز امنیتی او تأثیر گذاشته بود، به مرخصی رفته است.

سیاست شرق _ رابرت مالی به اکسیوس گفته است که، چند هفته پیش به دلیل تحقیقاتی که بر مجوز امنیتی او تأثیر گذاشته بود، به مرخصی رفته است.

به نقل از اکسیوس، مالی گفته بود: “به من اطلاع داده شده است که مجوز امنیتی من در دست بررسی است. اطلاعات بیشتری به من ارائه نشده است، اما من انتظار دارم که تحقیقات به خوبی و به زودی حل شود. در این بین، من در مرخصی هستم.”

در همین رابطه، مت میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه گفت، رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، “در مرخصی بسر می برد.”

میلر گفت: «راب مالی در مرخصی است و آبرام پیلی به عنوان نماینده ویژه برای ایران خدمت می کند و کار وزارت در این زمینه را رهبری می کند».

مالی که در توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران نقش داشت، در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان نماینده ویژه برای ایران منصوب شد.

مشخص نیست که مرخصی او چه معنایی دارد، در زمانی که پس از تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده برای نادیده گرفتن توافق ۲۰۱۵ و اعمال مجدد تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ایران، تاکنون پیشرفت های محرومی برای احیای توافق هسته ای نداشته است.

مالی، رهبری اقدامات دولت بایدن برای احیای توافق جامع اقدام مشترک را برعهده دارد.

مالی نقش کلیدی در تلاش های دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ و در تدوین سیاست دولت آمریکا در قبال ایران داشت.

بنا به همین گزارش، کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »