... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - 7:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رهبر کاتولیک های جهان به مغولستان

پاپ فرانسیس: گفت و گو به معنای " نفی تفاوت ها" نیست، بلکه به دنبال "تفاهم" است.

سیاست شرق _ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، که به مغولستان سفر کرده است، روز یکشنبه از همه مذاهب خواست تا در هماهنگی زندگی کنند و از دامن زدن به خشونت، اجتناب کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در یک جلسه بین مذهبی در اولان باتور، پایتخت مغولستان، سخنرانی می کرد، این سخنان را اظهار داشت.

بنا به همین گزارش، هدف اولیه از سفر پاپ به مغولستان، دیدار با جامعه کوچک کاتولیک این کشور با ۱۴۵۰ عضو، یکی از کوچکترین اعضای جهان است. 

پاپ فرنگیس، در سفر به مغولستان، آزادی مذهبی در این کشور را ستایش کرد. مذهب در مغولستان و در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، به شدت سرکوب می شد .

فرانسیس پس از گوش دادن به سخنان رهبران مذاهب مختلف در مغولستان گفت: مذاهب فراخوانده شده اند تا این هماهنگی را به جهان ارائه دهند، که پیشرفت تکنولوژی به تنهایی نمی تواند آن را به کمال برساند.

او در ادامه گفت: امروز ما به عنوان وارثان فروتن مکاتب خرد باستانی گرد هم می آییم.

پاپ روز یکشنبه گفت که اهمیت زیادی برای “گفتگوهای جهانی، بین مذهبی و فرهنگی” قائل است. 

او گفت که گفت و گو به معنای ” نفی تفاوت ها” نیست، بلکه به دنبال “تفاهم” است.

فرانسیس گفت: نمی‌توان باورهای مذهبی و خشونت، تقدس و ظلم، سنت‌های مذهبی و فرقه‌گرایی را در هم آمیخت.

مُغُولِستان  کشوری محصور در خشکی در شرق آسیا می‌باشد که در شمال با روسیه و در جنوب با چین هم مرز است. مغولستان نوزدهمین کشور پهناور جهان جزو کشورهای کم‌تراکم و کم جمعیت قاره آسیا است که جمعیت آن، سه میلیون و ۱۴۵ هزار نفر می‌باشد که ۹۵ درصد از آن‌ها مغول و حدود ۴ درصد از اقلیت قزاق هستند. بیش از ۴۵ درصد مردم این کشور نیز در شهر اولان‌باتور، پایتخت آن زندگی می‌کنند.
زبان رسمی این کشور مغولی است که به دو خط سیریلیک و اویغوری نوشته می‌شود. دین ۵۳ درصد از مردم مغول، بودیسم تبتی است . پول رایج این کشور توگروگ نام دارد و نظام سیاسی آن جمهوری پارلمانی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »