... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 8:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی کرملین: پوتین، با مجری سابق فاکس نیوز مصاحبه کرد

پسکوف: رویکرد روزنامه نگار آمریکایی "به هیچ وجه طرفدار روسیه نیست، طرفدار اوکراین نیست، بلکه طرفدار آمریکا است".

سیاست شرق _ سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز سه شنبه، با مجری تلویزیون آمریکایی مصاحبه کرد، که اولین مصاحبه وی با یک روزنامه نگار آمریکایی از زمان حمله روسیه به اوکراین در حدود دو سال پیش بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پوتین با مصاحبه «تاکر کارلسون» موافقت کرده است، زیرا رویکرد مجری سابق فاکس نیوز، با ارائه گزارش “یک طرفه” بسیاری از رسانه های خبری غربی از درگیری اوکراین، متفاوت است.

پسکوف در یک نشست خبری گفت: «وقتی صحبت از کشورهای غربی به میان می‌آید، رسانه‌های شبکه‌های بزرگ، شبکه‌های تلویزیونی (و) روزنامه‌های بزرگ به هیچ وجه نمی‌توانند حتی سعی کنند از نظر پوشش بی‌طرف به نظر برسند.

پسکوف در پاسخ مستقیم به این سوال که چرا کارلسون با پوتین مصاحبه کرده است، گفت: رویکرد روزنامه نگار آمریکایی “به هیچ وجه طرفدار روسیه نیست، طرفدار اوکراین نیست، بلکه طرفدار آمریکا است”.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از گزارش های وال استریت ژورنال گفت که این مصاحبه احتمالا روز پنجشنبه پخش می شود.

پوتین، که دستور حمله به اوکراین را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ صادر کرد، آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱، زمانی که هادلی گمبل، خبرنگار CNBC با او صحبت کرد، به طور رسمی با یک رسانه آمریکایی مصاحبه کرد، اگرچه او از آن زمان با رسانه های روسی، چینی و قزاقستانی صحبت کرده است.

بسیاری از سازمان های رسانه ای غربی به دلیل قوانین سنگین رسانه ای که مدت کوتاهی پس از جنگ تصویب شد، مسکو را ترک کرده یا فعالیت های خود را تعطیل کرده اند.

کارلسون روز سه‌شنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که این مصاحبه آمریکایی‌ها را قادر می‌سازد تا دیدگاه روسیه درباره جنگ را درک کنند.

او گفت: “ما اینجا نیستیم چون ولادیمیر پوتین را دوست داریم…، ما شما را تشویق نمی کنیم که با آنچه پوتین در این مصاحبه می گوید، موافقت کنید، اما از شما می خواهیم که آن را تماشا کنید؛ باید تا جایی که می توانید، بدانید.”

پوتین می‌گوید که ده‌ها هزار نیروی نظامی را به اوکراین فرستاده، تا از امنیت ملی روسیه در برابر آنچه غرب متخاصم می‌خواند، محافظت کند.

اما کیف و متحدان غربی آن می گویند که این یک جنگ تجاوزکارانه از سوی روسیه و غصب زمین به سبک امپریالیستی است.

کارلسون گفته است بسیاری از پوشش رسانه های غربی از جنگ، به نفع کیف و مغرضانه است.

وی گفت که از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز درخواست مصاحبه کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »