... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 1:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزیرخارجه پاکستان: رئیس جمهور ایران، به پاکستان سفر می کند

اسحاق دار: رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی سه روزه در تاریخ 22 آوریل(۳ اردیبهشت)، وارد اسلام آباد خواهد شد.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه پاکستان می گوید: علیرغم افزایش تنش در خاورمیانه در پی حمله هوایی تهران به اسرائیل، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران طبق برنامه، هفته آینده به پاکستان سفر خواهد کرد.

محمد اسحاق دار، روز پنجشنبه گفت: رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی سه روزه در تاریخ ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت)، وارد اسلام آباد خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان، جزییات بیشتری در این رابطه ارائه نکرد، اما به نظر می‌رسد این دیدار بخشی از تلاش‌های دو طرف برای بهبود و گسترش روابط دو کشور، بخصوص در حوزه های اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

دو طرف توافق کرده بودند که برای بهبود همکاری های امنیتی، پس از وقایع پیش آمده در مرزهای شرقی ایران، تلاش کنند.

در همین رابطه، سایت خبری «رادیو پاکستان» نوشت: «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود وارد نیویورک شده است با «منیر اکرم» نماینده پاکستان در سازمان ملل دیدار کرد.

منابع خبری در پاکستان با بیان اینکه این دیدار در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شده است افزودند: طرفین در خصوص همکاری های نزدیک دو کشور در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

به گفته منابع خبری همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی بویژه بررسی موضوعات مختلف در دستورکار سازمان ملل و شورای امنیت از دیگر محورهای گفتگوی مقامات ایران و پاکستان بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »