... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 9:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

بایدها و نبایدهای استفاده کودکان از تلفن همراه

هر نیازی که باشد، والدین باید اطمینان حاصل کنند که در سن مناسب به فرزندان خود گوشی های هوشمند می دهند. این به این دلیل است که قرار دادن زودهنگام کودک در معرض تلفن همراه، برای رشد و تکامل کودک نوید خوبی ندارد.

سیاست شرق _ والدین به دلایل مختلف به فرزندان خود گوشی هوشمند می دهند. در حالی که برخی احساس می کنند تلفن هوشمند برای حفظ ارتباط با بچه ها ضروری است، برخی دیگر آن را راهی برای سرگرم کردن بچه ها می دانند. علاوه بر این، برخی از والدین می خواهند به بچه ها کمک کنند تا با دوستان خود در ارتباط باشند. جالب اینجاست که برخی از والدین به فرزندان خود تلفن های هوشمند می دهند تا خودشان از آرامش لذت ببرند یا به کارهای خود برسند.

تحقیقات نشان می دهد که باید محدودیت سنی وجود داشته باشد. اما در واقعیت، هیچ دستورالعمل قانونی برای تعیین زمانی که والدین باید گوشی های هوشمند را به کودک خود تحویل دهند وجود ندارد. به این ترتیب، خرید یک گوشی هوشمند برای فرزند شما باید یک تصمیم خوب و دقیق باشد.

از یک طرف، بسیاری از آنها اجازه دادن به کودکان را مخاطره آمیز می دانند که تلفن خود را داشته باشند. به هر حال، کنترل‌های والدین تنها می‌توانند آنقدر برای محافظت از کودکان در برابر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها انجام دهند که نباید در معرض آنها قرار گیرند. از سوی دیگر، استفاده از تلفن های هوشمند می تواند به تقویت تحصیل کمک کند. در واقع، آمار یادگیری تعاملی نشان داد که ۴۴٪ از والدین در بریتانیا معتقدند دسترسی سریع به آن یک تقویت عمده برای آموزش کودکان است.

هر نیازی که باشد، والدین باید اطمینان حاصل کنند که در سن مناسب به فرزندان خود گوشی های هوشمند می دهند. این به این دلیل است که قرار دادن زودهنگام کودک در معرض تلفن همراه، برای رشد و تکامل کودک نوید خوبی ندارد. برخی از خطرات اجازه دادن به کودک برای استفاده زودهنگام از تلفن عبارتند از:

  • رشد مغز را تغییر می دهد. به طور متوسط، کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال در ایالات متحده روزانه ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه را روی صفحه نمایش می گذرانند . 31 درصد از این زمان صرف بازی های موبایلی می شود. صرف زمان زیاد روی صفحه نمایش دیجیتال بر رشد مغز کودک تأثیر می گذارد. برای شروع، زمان طولانی‌تر صفحه نمایش می‌تواند مغز را از نظر فیزیکی تغییر دهد . این منجر به نازک شدن زودرس قشر مغز می شود که منجر به کاهش مهارت های شناختی می شود (موسسه ملی بهداشت، ۲۰۱۸).
  • رشد مهارت های اجتماعی را مختل می کند. اگر کودکی زمان بیشتری را نسبت به تعامل با انسان ها در گوشی هوشمند صرف کند، رشد مهارت های اجتماعی او مختل می شود . همچنین می تواند از رشد تفکر انتقادی، کنترل تکانه و مهارت های حل مسئله جلوگیری کند.
  • کودکان را در معرض دنیای تاریک وب قرار می دهد. گوشی‌های هوشمند دسترسی بدون محدودیت به اینترنت را ارائه می‌دهند. وقتی بچه ها اجازه دارند بدون نظارت از آنها استفاده کنند، به راحتی می توانند بدون اطلاع والدین به محتوای نامناسب هدایت شوند. قرار گرفتن در معرض برهنگی و خشونت بالقوه وجود دارد که همه اینها ممکن است بعداً در زندگی، کودک را آزار دهند. بچه‌ها همچنین می‌توانند به سایت‌هایی دسترسی پیدا کنند که اتکای بیش از حد به اعتبارسنجی همتایان را ترویج می‌کنند، از این رو راهی برای آزار و اذیت سایبری ایجاد می‌کنند، که به نوبه خود باعث می‌شود بچه‌ها احساس طرد شدن کنند.
  • اعتیاد به فناوری در سنین پایین و زمان زیاد صفحه نمایش، می تواند باعث تحریک بیش از حد شود و منجر به تولید آدرنالین دوپامین شود که آنها را بسیار اعتیاد آور می کند . اعتیاد به فناوری منجر به افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی می شود . همچنین باعث می شود که بچه ها تمرکز پایینی در کلاس داشته باشند و تا حد زیادی روابط خانوادگی را تضعیف کند.

دلایلی که چرا بچه ها باید گوشی داشته باشند

همانطور که می دانید تلفن هوشمند دروازه ای برای ورود به محتوای نامناسب و بسیاری از چیزهای ترسناک مرتبط با وب است. اما با استفاده از دستگاه کنترل دستی قوی والدین، مزایایی دارد. برخی از مزایای داشتن تلفن همراه کودکان عبارتند از:

  • ردیابی آنها آسان است . یک چیز خوب در مورد تلفن های هوشمند این است که آنها با برنامه ها یا نرم افزارهای GPS عرضه می شوند. این راه حل ها به والدین کمک می کند تا بر حرکت فرزندان خود نظارت کنند. در واقع، ۳۳ درصد از والدین در ایالات متحده می گویند که از تلفن هوشمند برای ردیابی مکان فرزندان خود استفاده می کنند (مرکز تحقیقاتی پیو، ۲۰۲۰). این برنامه‌ها همچنین می‌توانند به کودکان کمک کنند در صورت گم شدن یا قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک راه بازگشت به خانه را پیدا کنند.
  • به همگام شدن با فناوری کمک می کند . کودکان برای موفقیت در مدرسه و شغل های آینده باید از فناوری آگاه باشند. دادن تلفن های هوشمند در سنین پایین به آنها کمک می کند تا به طور منظم با فناوری تعامل داشته باشند. این باعث می‌شود آنها با فناوری راحت باشند و مهارت‌هایی را که برای برتری نیاز دارند، حتی با پیشرفت فناوری به آنها می‌دهد.
  • به ایجاد خاطرات ماندگار کمک می کند . گوشی های هوشمند دارای دوربین های قدرتمند جلو و عقب هستند. این وسایل به کودکان این فرصت را می دهند که از اشیا عکس بگیرند و از این رو خاطرات زیبایی را ایجاد می کنند. به ویژه، هنگامی که کودک در تعطیلات با سایر اعضای خانواده است، او هر لحظه را در عکس ها ثبت می کند و آنها را برای همیشه نگه می دارد.
  • به تحصیل آنها کمک کنید. تلفن های هوشمند فقط برای سرگرمی یا برای بچه ها برای ارتباط با والدین و ارتباط با دوستان نیستند. آنها همچنین از نظر تحصیلی مفید هستند. در واقع، ۵۳ درصد از والدین در ایالات متحده برای کمک به آموزش به فرزندان خود گوشی های هوشمند می دهند. اگر بچه‌ها از خانه یاد می‌گیرند، مثلاً در طول همه‌گیری امروز، می‌توانند برخی از بهترین برنامه‌های آموزشی برای بچه‌ها را دانلود کنند. با استفاده از این برنامه ها، کودکان می توانند شروع به یادگیری یک زبان جدید، بهبود مهارت های ریاضی و موارد دیگر کنند.

راه هایی برای راهنمایی استفاده از گوشی هوشمند کودکان


استفاده مسئولانه از گوشی هوشمند برای کودکان در مورد چهار چیز است: مدیریت هزینه های تلفن همراه، ایمن نگه داشتن گوشی هوشمند، احترام گذاشتن و پایبندی به قوانین خانواده. صرف نظر از سنی که به کودک یک گوشی هوشمند می دهید، باید به او یاد دهید که چگونه تمام این موارد را رعایت کند.

در زیر چند پیشنهاد برای آموزش استفاده مسئولانه از گوشی هوشمند به کودکان آورده شده است:

  • قبل از هر چیز، یک قرارداد خانوادگی ایجاد کنید که قوانین گوشی های هوشمند را مشخص می کند و عواقب نقض قوانین را مشخص می کند. در این قرارداد باید به وضوح مشخص شود که کودک برای چه، کجا، چه زمانی و چقدر می تواند از گوشی هوشمند استفاده کند.
  • والدین باید از گوشی سالم و مسئولانه استفاده کنند. برای شروع، والدین باید در مورد استفاده از فناوری خود فکر کنند. به عنوان مثال، اگر والدین نمی خواهند کودکان در طول وعده های غذایی خانوادگی یا سایر فعالیت ها از گوشی هوشمند استفاده کنند، باید الگوی خوبی برای کودک باشند.
  • با دادن یک تلفن همراه به کودک که به اینترنت دسترسی ندارد شروع کنید و با افزایش مسئولیت پذیری آنها را با گوشی های هوشمند آشنا کنید.
  • برای ترویج استفاده ایمن و محترمانه، والدین باید کنترل‌های والدین را روی تلفن هوشمند تنظیم کنند. آنها همچنین باید همه برنامه‌هایی را که از خدمات مکان استفاده می‌کنند بررسی کرده و موارد غیرضروری را پاک کنند.
  • والدین باید فرزندان خود را از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی آنلاین یا پذیرش درخواست دوستی در رسانه‌های اجتماعی از افرادی که نمی‌شناسند، منصرف کنند.
  • مهمتر از همه، به کودک در مورد ایجاد یا ارسال عکس‌ها، ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی تحقیرآمیز یا زننده هشدار دهید.
  • در نهایت، مدت زمانی که بچه ها در مقابل صفحه می گذرانند را کاهش دهید.

منبع: وبسایت پژوهش

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »