... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 5:57 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تهدید تاسیسات هسته ای ایران از سوی اسرائیل

کوخاوی: نمی توان تنها در مورد ایران هسته ای صحبت کرد. این کشور چالشی محسوب می شود که در دو دهه اخیر از پرونده هسته ای فراتر رفته است.

سیاست شرق _ شفقنا نوشت: رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل باید یک نیروی نظامی مستقل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران داشته باشد و ارتش آماده حمله به تاسیسات هسته ای ایران در ساعت صفر است.

کوخاوی اظهار داشت: «نمی توان تنها در مورد ایران هسته ای صحبت کرد. این کشور چالشی محسوب می شود که در دو دهه اخیر از پرونده هسته ای فراتر رفته است».

وی خواستار نگاهی همه جانبه به ایران و فراتر از موقعیت و مرزهای جغرافیایی آن و در راس آن توامندی های نظامی هسته ای آن به همراه فعالیت بازوان نظامی و شبه نظامیان وابسته به ایران و انتشار آنها در کشورهای منطقه و آفریقا و اماکن دیگر شد و به اهمیت نظارت بر موضع گیری های نظامی ایران از طریق سلاح و زیرساخت هایی که ایرانی ها به دنبال تثبیت آنها در منطقه بویژه سوریه و لبنان هستند، اشاره کرد.

براساس گفته این مقام اسرائیلی، «چشم انداز (سردار شهید) قاسم سلیمانی برای منطقه در پایان ۲۰۲۲ شامل این بود که ایران صدها موشک زمین به زمین و موشک های زمین به هوا و دهها هزار عنصر شبه نظامی و نسخه سوری حزب الله، در سوریه داشته باشد و در ادامه افزود: « طرح (سردار) سلیمانی در این زمینه پیش نرفت و اگر امروز رئیس جمهور ایران وارد سوریه شود، قطعا سلاح و شبه نظامی بسیار کمتری را خواهد یافت و همه اینها براساس گفته کوخاوی، به دلیل«نبرد بین جنگ ها» است که در مارس آینده ده سال از آن می گذرد.

به گزارش سیاست شرق، مقامات رژیم صهیونیستی، طی دهه های گذشته، بارها تاسیسات هسته ای ایران را تهدید به حمله نموده اند، و همواره نیز، ایران نسبت به واکنش سخت به این تهدیدات، عکس العمل نشان داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »