... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - 7:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

چرا شهرستان لالی، با مشکل جیره بندی آب مواجه شده است؟

این وظیفه دستگاه های نظارتی بالا دستی است که در چنین مواقعی، علل بروز چنین وضعیتی را مشخص نمایند ؛ که آیا مسئولین مربوطه، به وظایف خود در پیش گیری یا پیش بینی چنین مشکلاتی عمل ننموده اند و یا کمبود اعتبارات لازم، سبب چنین مسئله ای شده است؟

سیاست شرق _ بنا به گزارش های واصله، چند روزی است، که مردم شهرستان لالی در استان خوزستان، به دلیل گل آلود شدن سرچشمه آب شرب شهرستان، با جیره بندی و یا قطعی آب شرب مواجه اند، مسئله ای که نتنها ساکنین این شهرستان ، بلکه شمار زیادی از مسافران نوروزی را نیز دچار مشکل نموده است.

در همین رابطه، اداره آبفای شهرستان لالی در اطلاعیه ای اعلام کرد:« با توجه به بارندگی در روزهای گذشته و گل آلود شدن رودخانه «تراز»، امکان برداشت آب از رودخانه میسر نمی‌باشد و درحال حاضر آب شرب شهر از مخازن ذخیره به صورت جیره بندی در دو نوبت صبح و عصر توزیع می شود.»

با این حال، قطع آب شرب مردم، در فصل و روزهایی که این شهرستان میزبان مسافران نوروزی بسیاری از جای جای کشور، که به قصد دیدن لاله ها و استفاده از مناظر زیبای این شهرستان سفر کرده اند، مشکلات بسیاری را موجب شده است، مسافرانی که هر ساله موجب رونق اقتصادی این منطقه و مناطق عشایری محروم اطراف آن می شوند.

اینکه ، شهرستان لالی، همچون شبه جزیره ای است که از منابع آب شیرین طبیعی بسیاری برخوردار است، ولی طی چند روز گذشته، با مشکلاتی در زمینه آب شرب مواجه شده است، جای تعجب دارد، که چرا مسئولین مربوطه، پیش بینی چنین مسئله ای (گل آلود شدن آب رودخانه تراز) را ننموده اند، تا مردم نیز، در این روزهای بهاری و همچنین ماه مبارک رمضان، دچار مشکل بی آبی نشوند؟

وجود منابع آب شیرین در منطقه لالی و اطراف آن، فرصتی استثنایی بود تا ادارات و مسئولین مربوطه، نسبت به پیش بینی منابع موازی و یا جایگزین در مواقع ضروری اقدام نمایند، تا مشکلات اینچنینی در این برهه، ایجاد نشده و به چند ده هزار ساکنین این شهرستان محروم ، تحمیل نشود.
بنا به اظهار برخی ساکنین، هم اکنون از آب چشمه های اطراف لالی یا آب معدنی استفاده می کنند، که جا دارد مسئولین پاسخگوی چنین وضعیتی باشند، مخصوصا اینکه در این ایام، تعداد زیادی مسافر نوروزی به این منطقه سفر کرده بودند، که مجبور به ترک زودهنگام آنجا شدند.

با این حال، این وظیفه دستگاه های نظارتی بالا دستی است که در چنین مواقعی، علل بروز چنین وضعیتی را مشخص نمایند ؛ که آیا مسئولین مربوطه، به وظایف خود در پیش گیری یا پیش بینی چنین مشکلاتی عمل ننموده اند و یا کمبود اعتبارات لازم، سبب چنین مسئله ای شده است؟

در هر صورت، پیش بینی و پیشگیری از مسائل و مشکلات مردم، وظیفه مسئولین سازمان ها، ارگان ها و ادارات مسئول هر منطقه است و مخصوصا مناطقی که از محرومیت ها و مشکلات مختلفی رنج می برند، مناطقی چون شهرستان لالی، که نیازمند توجه مسئولان خود و بویژه استانی است.

شهرستان لالی با بیش ۱۴۰۰کیلومتر مربع وسعت در شمال استان خوزستان درکوه پایه های زاگرس جای گرفته است و فاصله آن با مرکز استان (اهواز) ۱۶۰کیلومتر می باشد از شمال به بخش سردشت دزفول،از جنوب به بخش مرکزی مسجدسلیمان از شرق به شهرستان اندیکا واز غرب به شهرستان گتوند متصل است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »